شرایط اجاره خودرو در آلانیا

اجاره خودرو در آلانیا

کشور ترکیه یکی‌از مقاصد اصلی گردشگران و مسافرانی است که قصد دارند از سواحل زیبای دریای مدیترانه و همچنین مناظر طبیعی خیره‌کننده شهرهای آن لذت ببرند؛ امروزه علاوه‌بر شهرهای توریستی و بزرگی چون استانبول، آنتالیا و ازمیر، بسیاری‌از افراد علاقه‌دارند تا تعطیلات تابستانه خود را در شهر رویایی و کوچک آلانیا بگذرانند چراکه این شهر علاوه‌بر داشتن سواحل زیبا و آرام، جنگل‌های سرسبز و تفریحات آبی گوناگون، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی زیادی دارد که تنها با اجاره خودرو در آلانیا دیدن این مکان‌ها راحت‌تر خواهد بود.

حال اگر برنامه سفر به آلانیا را دارید و قصدتان این است که از تمام جاذبه‌های گردشگری و اماکن تفریحی آن دیدن کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا هزینه‌های اضافه‌ی اتوبوس و تاکسی را کنار بگذارید و به‌صورت کلی اقدام به اجاره ماشین در آلانیا کنید چراکه با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید که همان هزینه حمل و نقل عمومی با هزینه اجاره خودرو در آلانیا برابری می‌کند که صد البته راحتی سفر با خودرو را هیچوقت نخواهد داشت؛ در نتیجه تصمیم گرفتیم دراین مطلب‌از هلو هوم تمام شرایط اجاره خودرو در آلانیا را برای شما عزیزان بررسی کنیم.

معرفی شهر آلانیا

اجاره خودرو در آلانیا

پیش‌از آن‌که بخواهیم به فرآیند و قوانین اجاره خودرو در آلانیا بپردازیم بهتر است که کمی بیشتر درباره تاریخچه این شهر ساحلی و زیبا با شما عزیزان صحبت کنیم.

همان‌طورکه پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ آلانیا شهری توریستی در جنوب کشور ترکیه است که در استان آنتالیا و 135 کیلومتری شهر آنتالیا واقع شده و از سمت شمال به رشته کوه‌های توروس، از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به قاضی پاشا و از غرب نیز به مانوگات منتهی می‌شود؛ این شهر زیبا که در گذشته با نام علائیه شناخته می‌شد تحت تسلط حکومت‌های مختلفی چون روم، بیزانس، سلجوقی و عثمانی بود.

نکته جالب توجه این است که آلانیا در ابتدای پیدایش خود تنها به‌عنوان یک دز دفاعی عمل می‌کرد که با گذشت زمان بخش‌های دیگری به آن اضافه شد و در نهایت به چنین شهر بزرگ و زیبایی تبدیل شد؛ این شهر تسلط بسیار خوبی بر دریای مدیترانه دارد و همین امر سبب شد تا امپراتوری‌های مختلف از این شهر برای دفاع از قلمرو خود و ذخیره تجهیزات نظامی استفاده کنند و در نتیجه آلانیا چه در گذشته و چه در حال حاضر نقش سیاسی و اجتماعی پررنگی در ترکیه دارد.

شرایط اجاره خودرو در آلانیا

اجاره ماشین در آلانیا

اگر قصد کرایه خودرو در آلانیا را دارید، باید این نکته را درنظر داشته باشید که برای انجام این‌کار یک سری مدارک موردنیاز است که ارائه دهید؛ بااین‌حال شرایط اجاره خودرو در آلانیا همانند بیشتر نقاط کشور ترکیه است و ممکن است در برخی جزئیات تفاوت‌هایی داشته باشد که تا انتهای این مطلب به تمام این نکات اشاره خواهیم کرد.

اصلی‌ترین شرایط اجاره خودرو در آلانیا عبارت‌انداز:

  1. حداقل سن راننده 18 سال باشد.
  2. 2 قطعه عکس
  3. سفته به مبلغ مشخص
  4. عکس یا کپی از پاسپورت
  5. بلیط سفر به آلانیا
  6. گواهینامه ایرانی و بین‌المللی معتبر
  7. پرداخت بیعانه جهت اجاره ماشین در آلانیا

نکته: پرداخت بیعانه برای کرایه خودرو در آلانیا مختص زمانی است که شما قصد رزرو یک ماشین را داشته باشید که اغلب مسافران پیش‌از سفر خود اقدام به این‌کار می‌کنند چراکه قیمت خودرو متغیر است و ممکن است تغییر کند و درنتیجه هزینه اجاره خودرو در آلانیا براساس قیمت روز محاسبه می‌شود.

نحوه دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی

شرایط اجاره خودرو در آلانیا

همانطورکه در بخش قبلی به آن اشاره کردیم؛ یکی‌از اصلی‌ترین قوانین اجاره خودرو در آلانیا داشتن گواهینامه ایرانی و بین‌المللی است که با بخش ایرانی آن کاملاً آشنا هستید اما برای کسانی که هنوز اطلاعی از نحوه گرفتن گواهینامه بین‌المللی ندارند، دراین بخش‌از شرایط اجاره خودرو در آلانیا مدارک موردنیاز این‌کار را به شما عزیزان شرح خواهیم داد.

  • اصل گواهینامه رانندگی معتبر ایرانی با اعتبار حداقل 1 ماه تا 3 سال
  • یک قطعه عکس تمام رخ 3 در 4
  • گواهینامه بین‌المللی قبلی (درصورت وجود)
  • اصل و کپی صفحه اول پاسپورت
  • تکیل فرم درخواست
  • پرداخت هزینه‌های اعلام شده

هزینه اجاره خودرو در آلانیا

هزینه اجاره خودرو در آلانیا

هزینه اجاره خودرو در آلانیا را نمی‌توان براساس یک نرخ ثابت مشخص کرد چراکه عوامل مختلفی برروی قیمت نهایی یک خودرو تاثیر می‌گذارند که در ادامه به اصلی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

  • کمپانی سازنده خودرو
  • نوع سوخت مصرفی ماشین
  • سال ساخت خودرو
  • دنده‌ای یا اتوماتیک بودن خودرو
  • فصلی که در آن قصد اجاره ماشین را دارید
  • در آخر تعداد روزهایی که قصد دارید آن خودرو را اجاره کنید

با تمام این اوصاف اگر قصد اجاره ماشین در آلانیا را دارید و برنامه سفر شما در فصل تابستان است باید این نکته را درنظر داشته باشید که هزینه اجاره خودرو در آلانیا بیشتر از فصل زمستان است که گردشگران کمتری به این شهر سفر می‌کنند؛ در نهایت برای این‌که متوجه این تفاوت شوید مثال‌هایی را در ادامه برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم.

  1. به‌طورمثال هزینه اجاره خودرو در آلانیا با مدل رنو فلوئنس مدل 2015 شاسی سدان دنده اتوماتیک با سوخت دیزل در زمستان به مدت 1 ماه تنها 4000 لیر است اما در فصل تابستان این قیمت به 8000 لیر می‌رسد.
  2. هزینه اجاره خودرو در آلانیا با مدل هیوندایی آی 20 نیو فیس 2020 هاچ بک دنده اتوماتیک با سوخت بنزین در زمستان به مدت 1 ماه 5500 لیر است اما در فصل تابستان به 10000 لیر هم می‌رسد.
  3. در آخر هزینه اجاره خودرو در آلانیا با مدل نیسان قشقایی شاسی اس یو بی 2018 دنده اتوماتیک با سوخت دیزل در پاییز و زمستان به مدت 1 ماه تنها 7000 لیر است اما در تابستان به 14000 لیر می‌رسد.

پرداخت خسارت اجاره ماشین در آلانیا

قوانین اجاره خودرو در آلانیا

کرایه خودرو در آلانیا یا شهرهای دیگر ترکیه علاوه‌بر مزایا، معایبی مثل تصادف، جریمه و پرداخت خسارت دارد که ممکن است برای شما دردسر ایجاد کند؛ با این‌حال اگر پس‌از تاریخ قرارداد و تحویل خودرو، جریمه‌ای رخ دهد قطعا شما باید آن را پرداخت کنید و شرکت‌های اجاره ماشین در آلانیا نیز می‌توانند به سادگی برای شما در اداره پلیس و مالیات بدهی ثبت کنند و در نتیجه برای جلوگیری از رخدادن چنین اتفاقی پیشنهاد می‌شود که در شهر حداکثر با سرعت 70 کیلومتر رانندگی کنید، کمربند ایمنی خود را ببندید، سیگار نکشید، در مستی پشت فرمان ننشینید.

با تمام این اوصاف اگر به هر دلیلی تصادف کردید و طبق نظر پلیس و کارشناس بیمه شما مقصر نباشید، هیچ خسارتی پرداخت نخواهید کرد اما اگر مقصر باشید بخشی‌از خسارت وارد شده را بیمه پرداخت نخواهد کرد و این قیمت بر عهده شما است؛ نکته دیگر در کرایه خودرو در آلانیا این است که ماشین اجاره‌ای را به شخص دیگری ندهید چراکه درصورت تصادف تمام بندهای قرارداد بیمه‌ای فسخ خواهد شد و اگر درهرصورتی 2 راننده هستید حتماً در قرارداد اولیه نام هردو راننده را قید کنید تا در صورت بروز اتفاق دچار دردسر نشوید.

بر روی خرید خانه در آلانیا کلیک کنید تا با بهترین ملک‌های این منطقه آشنا شوید.

نکات و قوانین اجاره خودرو در آلانیا

نکات و قوانین اجاره خودرو در آلانیا چیز سخت و پیچیده‌ای نیست و اغلب مسافران می‌توانند از این خدمات استفاده کنند اما کسانی که برای اولین بار به کشوری دیگر سفر می‌کنند و قصد رانندگی در آن دارند باید به یک سری نکات توجه ویژه‌ای داشته باشند که عبارت‌انداز:

  1. گواهینامه بین‌المللی خود را حتماً همراه داشته باشید.
  2. در زمان اجاره ماشین در آلانیا یک قرارداد بین شما و شرکت موردنظر تنظیم می‌شود.
  3. قبل‌از تحویل خودرو از سلامت لاستیک‌ها و زاپاس‌های ماشین اطمینان حاصل کنید.
  4. پس‌از تحویل خودرو از دورتادور آن مخصوصاً از مکان‌های دارای خط و خش فیلم گرفته و نگه‌دارید.
  5. در زمان کرایه خودرو در آلانیا ممکن است از شما درخواست دیپوزیت یا سفته کنند.
  6. با اجاره ماشین در آلانیا شما می‌توانید به هرجا که می‌خواهید بروید و به عبارتی کیلومتر آن آزاد است.
  7. در بیشتر شرکت‌های کرایه خودرو در آلانیا معمولاً کمتر از 3 روز ماشین اجاره نمی‌دهند.
  8. تمامی ماشین‌ها دارای جی پی اس هستند و شما اجازه خروج از آنتالیا را ندارید.
  9. قوانین راهنمایی و رانندگی در آلانیا همانند ایران نیست پس لطفاً دقت لازم را داشته باشید.
  10. در زمان اجاره ماشین در آلانیا سعی کنید ماشین‌های دیزلی انتخاب کنید.

با کرایه خودرو در آلانیا به‌صرفه سفر کنید!

کرایه خودرو در آلانیا

آلانیا شهری توریستی است که به واسطه داشتن مناظر طبیعی، سواحل آرام، دریای فیروزه‌ای مدیترانه و آثار تاریخی بسیار هرساله میزبان هزاران مسافر و گردشگر است که دراین میان کسانی هستند که با اجاره ماشین در آلانیا سعی دارند از تمام این مکان‌ها دیدن کنند و این عمل کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسد چراکه اگر قصد دارید خانوادگی به این شهر سفر کنید، هزینه حمل و نقل عمومی شما بسیار زیاد خواهد بود و در مقابل هزینه اجاره خودرو در آلانیا بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

شرایط اجاره خودرو در آلانیا بسیار ساده است و شما در قدم اول نیاز به یک گواهینامه بین‌المللی دارید که با دریافت آن ادامه کارها بسیار روان‌تر خواهد بود؛ در پایان امیدواریم که با خواندن این مطلب نسبت به قوانین اجاره خودرو در آلانیا آگاهی‌های لازم و کافی را کسب کرده باشید و برنامه سفر خوبی برای خود و خانواده عزیزتان تنظیم کنید.

سوالات متداول

آیا اجاره ماشین در آلانیا امکان‌پذیر است؟

بله؛ درصورتی که قصد سفر به این شهر توریستی و زیبا را دارید، به‌راحتی می‌توانید با شرکت‌هایی که به کرایه خودرو در آلانیا مشغول هستند تماس گرفته و مدل موردنظر را رزرو کنید.

هزینه اجاره خودرو در آلانیا چقدر است؟

هزینه اجاره خودرو در آلانیا کاملاً به عواملی چون کمپانی سازنده، سال ساخت، مدل خودرو، دنده‌ای یا اتوماتیک بودن و فصلی که قصد اجاره آن را دارید برمی‌گردد.

شرایط اجاره خودرو در آلانیا چیست؟

اصلی‌ترین شرط اجاره ماشین در آلانیا داشتن گواهینامه ایرانی و بین‌المللی است که درصورت نداشتن آن با تهیه مدارک و پر کردن فرم درخواست، آن را قبل از سفر خود تهیه کنید.

در صورت تصادف با ماشین چه کسی خسارت را می‌پردازد؟

اگر پس از کرایه خودرو در آلانیا جریمه شدید شما باید آن را پرداخت کنید اما اگر دچار تصادف شدید و مقصر نبودید نیازی به پرداخت خسارت نیست، اما اگر به هر دلیلی مقصر بودید بخشی از خسارت را باید پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آگهی ها

مقایسه