مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه: هرآنچه نیاز دارید

مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه یکی از مراحل مهم و ضروری برای افراد و شرکت‌های خارجی است که قصد دارند در این کشور فعالیت‌های مالی داشته باشند. با توجه به جایگاه جغرافیایی مهم ترکیه، اقتصاد پویا و امکانات بانکی متنوع، ایجاد یک حساب بانکی در این کشور می‌تواند به عنوان یک گام مهم در راستای تسهیل تراکنش‌های مالی و تجاری بین‌المللی به شمار رود؛ اما آیا می‌دانید مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه کدامند و این فرآیند چه مقدار هزینه به دنبال دارد؟

مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه به طور کلی شامل تعیین نوع حساب، تهیه مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه، انجام فرآیندهای مربوط به ثبت‌نام و اخذ مجوزهای لازم از مقامات مربوطه می‌شود.

چه کسانی می‌توانند در ترکیه حساب افتتاح کنند؟

تمام شهروندان خارجی که دارای شماره شناسایی اتباع خارجی (YKN) هستند، اجازه افتتاح حساب بانکی در ترکیه را دارند. این شماره شناسایی برای همه افرادی که بیش از ۳ ماه در ترکیه اقامت دارند، صادر می‌شود. با این حال، دسترسی به خدمات بانکی بر اساس وضعیت اقامت افراد ممکن است متفاوت باشد.

افرادی که کارت اقامت ندارند نیز می‌توانند حساب بانکی در ترکیه داشته باشند، اما یکی از مشکلات اساسی دریافت کد شناسایی مالیاتی کشور ترکیه است. در چنین شرایطی، بهترین روش برای دریافت این کد را باید از نماینده بانک مورد نظر بپرسید. اگر میزان قابل توجهی از سرمایه را واریز کرده یا نیاز به خرید ملک در ترکیه داشته باشید، نماینده بانک راهکارهای خوبی پیش روی شما قرار خواهد داد.

خدمات ما در هلو هوم: اخذ اقامت ترکیه

بهترین بانک‌ها برای افتتاح حساب ایرانیان در ترکیه

قبل از اینکه با مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه آشنا شوید و هزینه افتتاح حساب در ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم، باید بهترین بانک‌های این کشور را بشناسید. در ترکیه تعداد زیادی بانک وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به صورت بین‌المللی فعالیت می‌کنند. با این حال، بسیاری از این بانک‌ها خدمات خود را به شهروندان ایرانی ارائه نمی‌دهند، به همین دلیل انتخاب بانک برای ایرانیان محدود است.

بانک زراعت، بانک ایش و بانک واکیف جزو بانک‌هایی محسوب می‌شوند که برای افتتاح حساب توسط ایرانی‌ها مناسب‌ترند. از بین این‌ها، بانک زراعت به دلیل ارائه خدمات بانکی به افراد غیر مقیم و امکان باز کردن حساب، بهترین گزینه به شمار می‌رود. برای ایرانیان، انتخاب این بانک مزایای فراوانی دارد، از جمله امکان مدیریت آنلاین حساب، دریافت وجوه از کشورهای دیگر، فراهم ساختن شرایط دریافت ویزا کارت به نام متقاضی و بسیاری مزایای دیگر. البته قبل از افتتاح حساب در این بانک باید هزینه افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه را بدانید که در ادامه به آن بیشتر خواهیم پرداخت.

مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه

اگرچه فرآیند افتتاح حساب در ترکیه برای هر بانک متفاوت است، اما مدارک لازم برای این اقدام باید استانداردهای خاصی را دارا باشند. در ادامه به معرفی مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه می‌پردازیم:

  • شماره شناسایی مالیاتی: یکی از مهم‌ترین مدارک برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه، شماره شناسایی مالیاتی است. برای دریافت آن، کافی است به دفتر مالیاتی مربوطه مراجعه کرده و شماره شناسایی مالیاتی خود را دریافت کنید. مدارک مورد نیاز برای دریافت این شماره عبارتند از پاسپورت معتبر، کپی صفحه اول پاسپورت همراه با یک قطعه عکس و کپی صفحه پاسپورت که مهر ورود به ترکیه را دارد.
  • پاسپورت معتبر: پاسپورتی که به بانک ارائه می‌دهید باید دارای حداقل ۶ ماه اعتبار باشد.
  • ارائه مدارک برای ثابت کردن محل سکونت در ترکیه: برای افتتاح حساب در ترکیه، شما باید به بانک ثابت کنید که در این کشور ساکن هستید؛ بنابراین، ارائه مدارکی مانند قبض آب، برق و تلفن منزل مسکونی به منظور اثبات این ادعا می‌تواند مفید باشد. البته، تاریخ این قبوض نباید به سال‌های گذشته بازگردد.
  • ۳ قطعه عکس 4*3: تمامی عکس‌ها باید با کیفیت و مطابق با عکس پاسپورت بوده و هیچ‌گونه اشکال یا خط و خش نداشته باشند.
  • سیم کارت فعال ترکیه: آخرین مورد از مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه، سیم کارت مخصوص کشور ترکیه است. این سیم کارت باید به نام شخص فعال شده و دارای بسته اینترنتی باشد.

مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه

فرآیند افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای هر بانکی متفاوت است، اما به طور کلی شامل مراحل خاصی می‌شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. پس از جمع‌آوری هزینه افتتاح حساب در ترکیه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. انتخاب بانک: انتخاب بانکی که با نیازها و خواسته‌های شما هماهنگ باشد (با در نظر داشتن هزینه‌ها، نرخ سود و مقدار حداقل سپرده مورد نیاز یا هزینه افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه)
  2. دریافت شماره شناسایی مالیاتی: برای افتتاح حساب بانکی، به شماره شناسایی مالیاتی نیاز دارید که می‌توانید آن را آنلاین یا حضوری دریافت کنید.
  3. جمع‌آوری مدارک: جمع‌آوری و مرتب‌سازی مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه قبل از ارائه به بانک
  4. حضور در شعبه بانک: مراجعه به شعبه بانک انتخابی، تعیین وقت ملاقات و در صورت نیاز، هماهنگی با مترجم
  5. تکمیل فرم درخواست: تکمیل فرم درخواست افتتاح حساب با دقت و بدون اشتباه
  6. آماده‌سازی حداقل سپرده: اطمینان از آماده‌سازی میزان حداقل سپرده مورد نیاز برای افتتاح حساب. برای مثال، هزینه افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه ۱۰ هزار لیر است که باید به مدت سه ماه سپرده‌گذاری شود.
  7. خدمات جانبی بانک: بررسی اطلاعات بیشتر درباره خدمات جانبی بانک و انتخاب موارد مورد نیاز
  8. دریافت جزئیات حساب: دریافت جزئیاتی مانند شماره حساب و رمز دسترسی به سیستم پس از افتتاح حساب
  9. خدمات بانکداری آنلاین: استفاده از خدمات بانکداری آنلاین برای مدیریت حساب بانکی و انجام تراکنش‌های مالی

سخن پایانی

افتتاح حساب بانکی در کشور ترکیه مراحل مختلفی دارد که از جمع‌آوری مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه گرفته تا دریافت شماره شناسایی مالیاتی و تکمیل فرم را در بر می‌گیرد. حداقل سپرده مالی یا هزینه افتتاح حساب در ترکیه نیز از موارد حیاتی است که باید به آن توجه شود. اگر قصد اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری یا خرید ملک را دارید اما نمی‌خواهید درگیر فرآیند افتتاح حساب شوید، با خرید ملک از هلو هوم می‌توانید تمامی امور اخذ اقامت ترکیه از جمله افتتاح حساب بانکی، شماره مالیاتی و بیمه‌نامه را به این مجموعه بسپارید.

سوالات متداول

  • بهترین بانک‌ها برای افتتاح حساب در ترکیه کدامند؟

بانک‌ زراعت و بانک واکیف، بانک یاپی کردی و بانک‌های بین‌المللی مانند HSBC، Deutsche و غیره.

  • افتتاح حساب در ترکیه چقدر طول می‌کشد؟

افتتاح حساب در ترکیه و صدور کارت اعتباری معمولاً بین ۱-۷ روز کاری طول می‌کشد.

  • چه مقدار پول باید در حسابمان در ترکیه بماند؟

بسته به بانک باید معمولاً مبلغ ۳۰ هزار لیر یا ۴ هزار دلار را تا ۳۰ روز کاری در حساب خود بگذارید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آگهی ها

مقایسه