جامع ترین راهنمای سفر به آلانیا

راهنمای سفر به آلانیا

آلانیا شهری با مناظر طبیعی خیره‌کننده و پیشینه تاریخی تامل‌برانگیزی است که سبب شده هر ساله میلیون‌ها گردشگر به این شهر سفر کنند و تعطیلات تابستانه خود را با شگفتی‌های آن بگذرانند و دراین بین با راهنمای سفر به آلانیا و دانستن نکاتی مانند بهترین هتل‌ها، راه‌های سفر به آلانیا، جاذبه‌های گردشگری، سیستم حمل و نقل و غیره به شما کمک می‌کند تا تجربه متفاوت و کاملی از سفر خود به‌این شهر زیبا و دل‌فریب داشته باشید.

ترکیه به واسطه شهرهای تاریخی و همچنین سواحل دریای مدیترانه به‌یکی‌از مهم‌ترین کشورهای توریستی منطقه تبدیل شده به‌طوری‌که درصد زیادی از درآمد مردم آن از طریق ارائه خدمات به مسافران تامین می‌شود که علاوه‌بر شهرهای آنتالیا، استانبول، ازمیر و غیره، چندین سال است که آلانیا نیز محبوبیت خاصی در بین مسافران این کشور پیدا کرده‌است و حال اگر شما هم قصد دارید تا بهترین سفر تفریحی به آلانیا را تجربه کنید، کافی است تا انتهای این مطلب از هلو هوم همراه ما باشید…

معرفی شهر آلانیا

سفر تفریحی به آلانیا

دراین بخش از راهنمای سفر به آلانیا تصمیم داریم که شما عزیزان را کمی بیشتر با این شهر زیبا و تاریخی آشنا کنیم.

آلانیا شهری ساحلی و تاریخی در جنوب کشور ترکیه است که در 135 کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد و از سمت شمال به رشته کوه‌های توروس، از جنوب به دریای مدیترانه، از غرب به ماناوگات و از شرق نیز به شهر قاضی پاشا منتهی می‌شود؛ این شهر زیبا در زمان حکومت سلجوقیان تنها یک قلعه در سواحل دریای مدیترانه بود که برای دفاع از حملات دشمنان و ذخیره تجهیزات نظامی استفاده می‌شد اما بعدها با اضافه شدن بخش‌های مختلف به شهری بزرگ تبدیل شد.

آب و هوای شهر آلانیا معتدل و مدیترانه‌ای است که تابستان‌های گرم و آفتابی و زمستان‌های مطلوب و بارانی دارد؛ نکته جالب‌تر درباره آلانیا این است که خورشید در 300 روز از سال به‌صورت طولانی وجود دارد و به‌همین دلیل است که می‌گویند آلانیا شهری است که خورشید همیشه در آن لبخند می‌زند و می‌توانیم نتیجه بگیریم که سفر به این شهر زیبا تقریباً در تمام ماه‌های سال امکان‌پذیر است.

اطلاعات ضروری آلانیا

اگر می‌خواهید بهترین سفر تفریحی به آلانیا را داشته باشید، بهتر است که اطلاعات ضروری این شهر را بدانید تا آمادگی بیشتر برای تعطیلات خود برنامه‌ریزی کنید.

موقعیت شهر جنوب ترکیه
دمای متوسط 18.8 درجه سلسیوس
زبان رسمی ترکی
نوع آب و هوا مدیترانه‌ای (معتدل و شرجی)
اختلاف ساعت با تهران GMT +3 (نیم ساعت عقب تر از تهران)
کد تلفن +242
واحد پول لیر ترکیه
شماره فرودگاه 0242 – 26 71 582
شماره اورژانس 112
شماره آتش نشانی 110
شماره پلیس 155
نوع برق شهری ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز (دوشاخه نوع C، F)
جهت رانندگی راست

 

راهنمای سفر به آلانیا: بهترین هتل‌ها

هزینه های سفر به آلانیا

انتخاب هتلی که قرار است در آن مستقر شوید کاملاً به بودجه و هزینه های سفر به آلانیا بستگی دارد؛ با‌این‌حال ما در راهنمای سفر به آلانیا این فرض را در نظر می‌گیریم که شما قصد دارید بهترین سفر تفریحی به آلانیا را تجربه کنید و در نتیجه بهترین هتل‌های این شهر را در ادامه به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

  1. هتل پنج ستاره سنزا گاردن هالیدی (Senza Garden Holiday)

یکی‌از بهترین هتل‌هایی که در راهنمای سفر به آلانیا قرار است به شما معرفی کنیم، هتل Senza Garden Holiday است؛ این هتل لوکس و 5 ستاره امکانات بی‌نظیری چون رستوران، کافی شاپ، استخر روباز، اینترنت رایگان، بوفه صبحانه و ده‌ها مورد دیگر دارد.

بهداشت و نظافت یکی‌از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب هتل است که سنزا گاردن از بهترین استاندارهای روز دنیا برابری کرده و هیچ شکی از بابت هزینه های سفر به آلانیا در بخش اقامت شما باقی نمی‌گذارد؛ به‌علاوه این هتل به افرادی که با خودروی شخصی خود قصد سفر به آلانیا را دارند پارکینگ اختصاصی و رایگان ارائه می‌دهد.

آدرس هتل: Altınkum Gazi Mustafa Kemal Bulvarı No:, D:152, 07410 Alanya/Antalya, Türkiye

  1. هتل پنج ستاره کیمان آریکاندا دیلوکس (Kiman Arycanda Deluxe)

یکی‌دیگر از بهترین هتل هایی که در راهنمای سفر به آلانیا قصد داریم به شما معرفی کنیم، هتل Kiman Arycanda Deluxe است؛ این هتل لوکس و 5 ستاره نیز امکانات بسیار زیاد و کادر مجربی دارد که به شما در کسب تجربه بهترین سفر تفریحی به آلانیا کمک خواهد کرد.

این هتل زیبا دارای یک استخر روباز است که در فصول گرم سال در دسترس بوده و یک استخر سرپوشیده دیگر دارد که در تمامی فصول سال در دسترس مسافران است.

آدرس هتل: Okurcalar Karaburun Mevki, 07415 Alanya/Antalya, Türkiye

  1. هتل پنج ستاره دلفین دیلوکس (Delphin Deluxe)

یکی‌از زیبا‌ترین هتل‌هایی که که قصد داریم در راهنمای سفر به آلانیا به شما عزیزان معرفی کنیم، هتل Delphin Deluxe است؛ این هتل 5 ستاره امکانات بی‌نظیری چون رستوران و کافی شاپ، اینترنت رایگان، سرویس فرودگاه، بوفه صبحانه و اتاق‌های عایق صدا دارد که تمامی بخش‌های آن برای استفاده افراد ناتوان و کم توان مجهز شده است.

آدرس هتل: Okurcalar, Alparslan Türkeş Blv No:257, 07415 Alanya/Antalya, Türkiye

 

بر روی خرید خانه در آلانیا کلیک کنید تا با بهترین ملک‌های این منطقه آشنا شوید.

راهنمای سفر زمینی به آلانیا

سفر زمینی به آلانیا

از آن‌جایی که ترکیه با ایران مرز مشترک دارد، سفر به این کشور ازطریق دو راه ممکن است، زمینی و هوایی که دراین بخش‌از راهنمای سفر به آلانیا قصد داریم تا راه‌های سفر زمینی به این شهر را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین راه برای سفر زمینی به آلانیا از طریق مرکز مشترک بین ایران و ترکیه در تبریز است که به آن مرز بازرگان می‌گویند؛ با‌این‌حال برای آن‌که بتوانید به شهر آلانیا برسید ابتدا باید به شهر وان بروید و پس‌از عبور از شهرهای قاضی پاشا، قاضی آنتپ، آدنا و مرسین به آلانیا خواهید رسید.

این نکته را باید درنظر داشته باشید که سفر زمینی به آلانیا تنها در یک روز اتفاق نمیافتد بلکه برای رسیدن به این شهر زیبا شما مسیر بسیار طولانی در پیش خواهید داشت و باید دراین بین استراحت کنید و اگر قصد دارید با خودروی شخصی خود این سفر را انجام دهید واجب است که مدارک لازم را تهیه کرده و یک هتل با پارکینگ اختصاصی انتخاب کنید.

باتمام این اوصاف راحت‌ترین و سریع‌تری روشی که می‌توانید به کمک آن سفر تفریحی به آلانیا داشته باشید، از طریق هواپیما است که نزدیک‌ترین فرودگاه در قاضی پاشا و 41 کیلومتری آلانیا قرار دارد که جزو بهترین و مدرن‌ترین فرودگاه‌های کشور ترکیه نیز محسوب می‌شود؛ در نتیجه بجای سفر زمینی به آلانیا می‌توانید از هواپیما استفاده کرده و دراین فرودگاه پیاده شوید و با تاکسی‌های آن تا هتل محل اقامت خود بروید.

بهترین زمان سفر به آلانیا

راهنمای سفر به آلانیا

 همان‌طورکه در بخش‌های قبلی راهنمای سفر به آلانیا به آن اشاره کردیم؛ آب و هوای آلانیا معتدل و شرجی است که در بیشتر روزهای سال تابش نور خورشید وجود دارد و در نتیجه در بیشتر فصول سال می‌توانید با خیال راحت به این شهر زیبا سفر کرده و از تفریحات مختلف آن استفاده کنید اما به‌طورکلی گرم‌ترین ماه سال جولای و سردترین ماه نیز ژانویه است.

نکته جالب توجه این است که در فصل تابستان هوای این شهر گرم بوده و به‌دلیل شروع تعطیلات، حجم عظیمی از مسافران برای سفر تفریحی به آلانیا می‌آیند؛ با‌این‌حال اگر به گرما و شلوغی شهر علاقه ندارید می‌توانید برنامه‌ای تفریحی در اوایل بهار یا اوایل پاییز برای خود تنظیم کنید.

هزینه های سفر به آلانیا

هزینه های سفر به آلانیا

همان‌طورکه در بخش‌های قبلی راهنمای سفر به آلانیا اشاره کردیم؛ انتخاب هتل و هزینه‌های سفر به آلانیا تماماً بستگی به بودجه شما خواهد داشت اما از آن‌جایی که ممکن است بخواهید برای اولین بار سفر به ترکیه و شهر آلانیا را تجربه کنید، دراین بخش برخی‌از هزینه های سفر به آلانیا در حالت ارزان، متوسط و لوکس آن برای شما عزیزان به‌صورت جدولی تهیه کرده‌ایم تا با اطلاع از آن‌ها بتوانید بهترین برنامه سفر تفریحی به آلانیا را تنظیم کنید.

هزینه های سفر ارزان هزینه های سفر متوسط هزینه های سفر لوکس
اقامت در خوابگاه هاستل بین 7 تا 24 لیر اتاق دو تخته بین 90 تا 180 لیر اتاق دو تخته بالای 180 لیر
غذای ارزان بین 8 تا 10 لیر پروازهای بین شهری بین 50 لیر تور کروز 4 روزه 200 تا 300 لیر
اتوبوس بین شهری 45 لیر وعده غذای کامل 40 لیر پرواز با بالون 160 تا 175 لیر
سفرهای روزانه با قایق 35 لیر کرایه اتومبیل روزانه 20 لیر

 

مکان های تفریحی آلانیا

در این بخش‌از راهنمای سفر به آلانیا قصد داریم تا شما عزیزان را با برخی‌از مناظر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا آشنا کنیم تا بتوانید برای سفر تفریحی به آلانیا بهترین موارد را انتخاب کنید.

  1. قلعه ی سیتادل آلانیا (The Citadel)

یکی‌از مکان‌هایی که در سفر تفریحی به آلانیا می‌توانید از آن دیدن کنید، قلعه سیتادل آلانیا است که در یک شبه جزیره تپه‌ای قرار دارد و از طرف دریا و دیگر بخش‌های شهر قابل مشاهده است؛ دیوارهای این قلعه دقیقا در امتداد صخره‌های دریا بنا شده و در بالای این قلعه یک دژ عظیم وجود دارد.

سفر تفریحی به آلانیا

  1. برج قرمز (Red Tower/Kizil Kule)

یکی‌دیگر از مکان‌های دیدنی که در راهنمای سفر به آلانیا قصد داریم به شما معرفی کنیم؛ برج قرمز یا Red Tower است که نماد شهر آلانیا بوده و نزدیک‌ترین برج به دریا محسوب می‌شود که ارتفاع این برج شش ضاعی 33 متر و عرض آن 12.5 متر است؛ برج قرمز یکی‌از بهترین آثار تاریخی بجا مانده از قرون وسطی است.

سفر زمینی به آلانیا

  1. کشتی سازی قدیمی (Tersane)

یکی‌دیگر از مکان‌هایی که در سفر تفریحی به آلانیا می‌توانید از آن دیدن کنید، بندر قدیمی و اسکله کشتی سازی این شهر است که در مجاورت برج قرمز بوده و توسط سلجوقیان در سال 1228 میلادی ساخته شده است.

راهنمای سفر به آلانیا

  1. شهر باستانی سیدرا (Syedra)

شهر باستانی سیدرا یکی‌دیگر از مکان‌های دیدنی شهر آلانیا است که در دهکده قدیمی سکی (Seki) قرار دارد و حدودا! 25 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد؛ قدمت این شهر باستانی به 300 سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد که به گفته باستان شناسان در ابتدای دوره رومی‌ها ساخته شده و حفاری و کاوشگری آن همچنان ادامه دارد.

سفر تفریحی به آلانیا

  1. غار داملاتاش (Damlataş)

یکی‌از مکان‌های دیدنی در راهنمای سفر به آلانیا که علاوه‌بر جاذبه گرشگری، خاصیت درمانی نیز دارد غار داملاتاش است؛ این غار که در قسمت غربی شهر واقع شده در سال 1948 توسط یک انفجار کشف شد و به گفته پزشکان فضای این غار و دمای ثابت آن برای بیماران رماتیسم مفید است.

هزینه های سفر به آلانیا

  1. سپادره (Sapadere Kanyonu)

یکی‌از مناظر طبیعی شهر آلانیا سپادره نام دارد که در فاصله 40 کیلومتری از مرکز شهر بوده و 360 متر طول و 400 متر عمق دارد که با گذشت زمان بخش‌های زیادی از آن با فرسایش یخ، آب و باد ایجاد شده است.

سفر زمینی به آلانیا

  1. پارک آبی واتر پلنت (Water Planet)

یکی‌از بهترین تفریحات آبی که می‌توانید در سفر تفریحی به آلانیا همراه با خانواده خود تجربه کنید، پارک آبی واتر پلنت است؛ این پارک آبی امکاناتی چون بانجی جامپینگ، سرسره‌های آبی، استخرهای روباز، قایق سواری و ده‌ها مورد دیگر دارد.

راهنمای سفر به آلانیا

  1. رود Dim Çay

یکی‌دیگراز مناظر طبیعی آلانیا که نقش مهمی در فعالیت‌های کشاورزی ساکنان این شهر دارد، رود کی است؛ این رود مقصد بسیاری از مسافران برای تفریح و سرگرمی به شمار می‌رود که اطراف آن نیز رستوران‌های زیادی جهت ارائه خدمات به گردشگران وجود دارد.

سفر تفریحی به آلانیا

  1. آبشار Manavgat

یکی‌از مشهورترین آبشارهای کشور ترکیه، در آلانیا و 3 کیلومتری روستای Manavgat است؛ این آبشار که 2 متر ارتفاع و 40 متر عرض دارد مکان بسیار خوبی برای فرار گرمای تابستان است که البته در نزدیکی آن نیز باغ‌های دیدنی، رستوران، کافه تریا، مراکز تفریحی و مغازه‌های سوغات ترکیه نیز وجود دارد.

هزینه های سفر به آلانیا

  1. آمفی‌تئاتر یونانی

یکی‌دیگر از مکان‌های تاریخی که در راهنمای سفر به آلانیا به شما معرفی خواهیم کرد، آفی تئاتر قدیمی یونانی است که در قرن دوم ساخته شده و ظرفیت آن به بیش‌از 20 هزار نفر می‌رسد؛ این بنای تاریخی بزرگ‌ترین آمفی تئاتر موجود در ترکیه است که بخش‌های بسیاری از آن ویرانه شده اما چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای در طبقات بالایی این مکان به‌دست خواهید آورد.

سفر زمینی به آلانیا

راهنمای حمل و نقل عمومی در آلانیا

پس‌از آن‌که با جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تفریحی شهر آلانیا آشنا شدید، حال زمان آن رسیده که در راهنمای سفر به آلانیا هر آن‌چیزی که درباره حمل و نقل عمومی دراین شهر وجود دارد را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

سیستم حمل و نقل عمومی این شهر بسیار عالی و پیشرفته بوده و در سفر تفریحی به آلانیا قطعاً به کمک شما خواهد آمد؛ اتوبوس‌های آلانیا از ساعت 6 صبح تا 23:45 دقیقه آماده خدمات رسانی به مسافران گرامی هستند که برای استفاده از آن‌ها باید کنت کارت آلانیا را تهیه کرده باشید؛ دراین بین بیشتر مردم نیز از مینی بوس استفاده می‌کنند که آن‌ها نیز درست همانند اتوبوس‌ها ایستگاه اختصاصی دارند و از ساعت 6:30 تا 24 آماده خدمات رسانی هستند.

بااین‌حال اگر به هر دلیلی قصد استفاده از تاکسی را داشتید، از آن‌جایی که آلانیا شهری کوچک است و برای رفت و آمد در مناطق مختلف آن قرار نیست مسافت طولانی را طی کنید، به‌راحتی می‌توانید با مبلغ بسیار کم از تاکسی‌های سطح شهر نیز در سفر تفریحی به آلانیا استفاده کنید.

آلانیا، بهترین انتخاب تابستان شما

راهنمای سفر به آلانیا

در راهنمای سفر به آلانیا تمام تلاش خود را کردیم تا نکات ضروری و دانستنی‌هایی که ممکن بود برای سفر تفریحی به آلانیا به آن‌ها نیاز پیدا کنید را برای شما عزیزان جمع‌آوری کنیم؛ تنها نکته پایانی این است که اگر قصد دارید تا خاطره خوبی از این شهر و مکان‌های دیدنی آن داشته باشید در زمینه هزینه های سفر به آلانیا کمی بودجه نهایی خود را بیشتر کنید.

در آخر این‌که سفر زمینی به آلانیا می‌تواند بسیار لذت بخش باشد چراکه در طول مسیر نه یک شهر بلکه از 5 شهر زیبای ترکیه نیز دیدن خواهید کرد اما اگر اهل سفرهای طولانی با خودروی شخصی نیستید به هیچ‌عنوان این‌کار را به شما پیشنهاد نمی‌دهیم؛ امیدواریم که با خواندن این مطلب بتوانید بهترین برنامه تعطیلاتی را برای خود و خانواده‌تان تنظیم کنید.

سوالات متداول

آیا سفر زمینی به آلانیا ممکن است؟

بله؛ شما برای انجام سفر زمینی به آلانیا نیاز دارید تا از شهر وان ترکیه عبور کنید که برای این‌کار می‌توانید از مرز مشترک ایران و ترکیه یعنی بازرگان عبور کنید و با عبور از شهرهای قاضی پاشا، قاضی آنتپ، آدنا و مرسین به آلانیا می‌رسید.

چه هتل‌های لوکسی در آلانیا وجود دارد؟

آلانیا شهری توریستی محسوب می‌شود که انواع و اقسام هتل‌ها با بودجه‌های مختلف در آن یافت می‌شود، اما اگر به‌دنبال‌های هتل‌های 5 ستاره و لوکس هستید می‌توانید در سنزا گاردن هالیدی، کیمان آریکاندا دیلوکس و دلفین دیلوکس اتاق رزرو کنید.

جاذبه‌های گردشگری آلانیا چه هستند؟

آلانیا شهری با مناظر طبیعی و آثار تاریخی بسیاری است که برخی‌از آن‌ها عبارت‌انداز: قلعه سیتادل، برج قرمز، غاز داملاتاش، بندر کشتی سازی قدیمی، شهر باستانی سیدرا، سپادره، آبشار و ده‌ها موارد دیگر اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به آلانیا چیست؟

آب و هوای آلانیا مدیترانه‌ای است و خورشید در 300 روز از سال به شهر لبخند می‌زند و همین امر سبب شده تا تابستان‌های گرم و زمستان‌های بارانی داشته باشد و از آن‌جایی که بیشتر فصول سال گرم و آفتابی است شما هر زمانی که دوست دارید می‌توانید به این شهر زیبا سفر کنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آگهی ها

مقایسه