چگونه از بیمه خودرو در ترکیه برخوردار شویم؟

بیمه خودرو در ترکیه

کشور ترکیه به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در منطقه و حتی جهان محسوب می‌شود که به صورت دائم در حال اصلاح و بهبود قوانین خود در زمینه‌های مختلف است. در حقیقت این کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف تلاش زیادی انجام داده است. این تغییرات منجر به افزایش گواهینامه ترکیه در بیش از پنجاه کشور دیگر شده است. از سوی دیگر کشور ترکیه از زیرساخت‌های مناسب برخوردار بوده و به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران محسوب می‌شود. با این وجود بیمه خودرو در ترکیه یکی از موارد کاربردی برای رانندگان در این کشور به شمار می‌رود. بیمه ماشین در ترکیه به رانندگان این امکان را می‌دهد تا در مواقع حوادث و خسارات مجبور به پرداخت هزینه نباشند.

به طور کلی می‌توان گفت که بیمه خودرو در کشور ترکیه یکی از موارد مهم برای مالکان خودرو بوده که با توجه به مدل ماشین و نوع بیمه ممکن است هزینه‌های بالایی داشته باشد؛ بنابراین برای انتخاب بهترین نوع بیمه باید با انواع بیمه ماشین در ترکیه آشنا شوید که در ادامه این مقاله از هلو هوم شرح خواهیم داد.

انواع بیمه خودرو در ترکیه

قوانین راهنمایی و رانندگی ترکیه می‌گوید که تمامی وسایل نقلیه باید به صورت رسمی در سامانه ثبت شوند و از مجوز رانندگی و بیمه خودرو برخوردار باشند. از سوی دیگر بیمه خودرو براساس قوانین ترکیه یکی از موارد اجباری برای تمامی خودروهای عمومی و خصوصی محسوب می‌شود. از این رو عدم داشتن بیمه خودرو منجر به جریمه مالی در ترکیه خواهد شد. همچنین برای ورود به کشور ترکیه با ماشین نیز لازم است قوانین و مقررات ترافیکی این کشور را رعایت کرده و رانندگی ایمن و مسئولانه‌ای داشته باشید. بیمه خودرو در ترکیه به چند نوع تقسیم می‌شود که در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

بیمه اجباری ترافیک

بیمه اجباری ترافیک یکی از بیمه‌های اجباری در ترکیه است که تمامی خودروها باید آن را پس از انتقال مالکیت دریافت کنند. هدف بیمه اجباری ترافیک پوشش خسارات وارده به افراد و یا وسایل نقلیه دیگر در صورت وقوع حادثه توسط ماشین شخصی شما است؛ به عبارت دیگر این بیمه قادر به پوشش هزینه‌های پزشکی، خسارت مادی در هر وسیله نقلیه، ضمانت مرگ در هر حادثه و تصادف خواهد بود.

هر خودروی خصوصی یا عمومی تحت قوانین ترافیکی ترکیه بایستی بیمه اجباری ترافیک داشته باشد و در صورت عدم داشتن این بیمه، مالک ماشین ملزم به پرداخت جریمه خواهد شد. هزینه بیمه اجباری ترافیک با توجه به سن و تجربه راننده، نوع خودرو، منطقه و شرایط جغرافیایی و غیره می‌تواند متفاوت باشد. این بیمه برای یک دوره یک ساله صادر شده و در پایان دوره آن باید تمدید شود.

بیمه کمک جاده‌ای

بیمه کمک جاده‌ای به عنوان یکی از بیمه‌های اختیاری خودرو در ترکیه محسوب می‌شود که خسارات وارده به خودرو را در جاده‌ها پوشش می‌دهد. این بیمه خودرو در ترکیه شامل خدماتی از قبیل شکستن شیشه، کمک به تعمیرات اضطراری، تامین سوخت و همینطور خدمات دیگر مرتبط با نیازهای اتومبیل در جاده‌ها است. به علاوه، بیمه کمک جاده‌ای می‌تواند خسارات وارده به خودرو را در صورت وقوع حوادثی همچون حمله، سرقت، حادثه و آتش‌سوزی پوشش دهد. شما از طریق این بیمه می‌توانید کمک هزینه خسارات ناشی از این حوادث را دریافت کنید.

بیمه کامل خودرو

بیمه کامل خودرو همانطور که از نامش مشخص است، به عنوان یکی از جامع‌ترین نوع بیمه خودرو در ترکیه به شمار می‌رود. این بیمه پوشش گسترده‌ای را در مقابل تمامی خسارات وارده برای ماشین شما فراهم می‌کند. این بیمه که به صورت اختیاری ارائه می‌شود، از خودرو در برابر خسارات ناشی از حوادثی مانند سرقت، حوادث جاده‌ای، آتش‌سوزی و غیره محافظت می‌کند.

خدمات مرتبط: اخذ اقامت ترکیه

هزینه بیمه خودرو در ترکیه

هزینه بیمه ماشین در ترکیه به عواملی همچون نوع بیمه، سال تولید و نوع خودرو، سن و تجربه راننده، منطقه جغرافیایی، محل نگهداری و شرایط فنی خودرو بستگی دارد. به صورت کلی هزینه بیمه اجباری ترافیک خودروها بر عهده بیمه‌گذار است. برای محاسبه دقیق بیمه خودرو اختیاری نیز می‌توانید با شرکت‌های بیمه در تماس باشید و پیشنهادات لازم را دریافت کنید. علاوه بر این‌ها سامانه‌های آنلاینی در ترکیه مانند Sigortayeri.com، Enuygun.com و Sigortam.net وجود دارند که می‌توانید برای محاسبه هزینه بیمه خود از آن‌ها استفاده کنید. با این وجود توصیه می‌شود که برای بررسی هزینه‌های دقیق با توجه به شرایط خودتان با شرکت‌های مختلف بیمه خودرو در ترکیه تماس حاصل فرمایید.

جریمه نداشتن بیمه خودرو در ترکیه چقدر است؟

بیمه ماشین در ترکیه یکی از موارد اجباری برای تمامی ماشین‌های عمومی و خصوصی محسوب می‌شود و عدم در اختیار داشتن آن منجر به جریمه مالی خواهد شد. مبلغ جریمه برای عدم در اختیار داشتن بیمه خودرو در ترکیه با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. با این وجود مبلغ این جریمه حدود 1000 لیر ترکیه در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر عدم در اختیار داشتن بیمه ماشین در ترکیه شما را ملزم به پرداخت هزینه‌های بسیار بالایی در زمان وقوع حوادث می‌کند. از این رو توصیه می‌شود که همواره بیمه خود را به‌روز نگه دارید.

اسناد مورد نیاز برای بیمه ماشین در ترکیه

مدارکی که برای دریافت بیمه ماشین در ترکیه نیاز دارید شامل موارد زیر است:

  • سند خودرو
  • مدارک اثبات هویت شخص
  • مدارک انجام بررسی دوره‌ای وسایل نقلیه موتوری

سخن پایانی

بیمه خودرو در ترکیه برای هر وسیله نقلیه‌ای که در این کشور ثبت شده باشد، ضروری است. برخی از بیمه‌ها اجباری و برخی اختیاری هستند که شما با توجه به بودجه و نیاز خود می‌توانید برای دریافت بیمه‌های اختیاری نیز اقدام کنید. برای این کار در ابتدا باید شرکت ارائه دهنده بیمه خود را بررسی کنید. سپس با توجه به نوع خدماتی که می‌خواهید دریافت کنید، بهترین آن‌ها را انتخاب فرمایید.

سوالات متداول

  • چه عواملی بر هزینه بیمه خودرو در ترکیه اثرگذار است؟

عوامل مختلفی بر هزینه بیمه ماشین در این کشور اثرگذار است که از آن‌ها می‌توان به مدل خودرو، نوع بیمه، سال تولید خودرو، سابقه تصادفات خودرو، میزان پوشش بیمه‌ای و … اشاره کرد.

  • آیا امکان بیمه کردن خودرویی که در خارج از کشور ترکیه ثبت شده است، وجود دارد؟

خیر. ماشین ثبت شده در کشورهای دیگر باید در همان کشور بیمه شده و کارت سبز دریافت کند.

  • مدت اعتبار بیمه خودرو در ترکیه چقدر است؟

به طور کلی بیمه خودرو دارای اعتبار یک ساله است؛ مگر هنگامی که خودتان این زمان را کوتاه‌تر کنید که در این صورت باید پول بیشتری بپردازید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آگهی ها

مقایسه