بهترین منطقه آلانیا برای زندگی

بهترین منطقه آلانیا برای زندگی

امروزه کشور ترکیه یکی‌از مقاصد اصلی مهاجران ایرانی محسوب می‌شود که بیشترین جمعیت آن‌ها به‌دلیل آب و هوای مناسب و کیفیت زندگی بهتر در شهرهای استامبول، آنکارا و آنتالیا ساکن هستند و شهر آلانیا نیز از این قاعده مستثنی نیست چراکه این شهر در جنوب ترکیه واقع شده و یکی‌از شهرهای زیبا و ساحلی استان آنتالیا محسوب می‌شود؛ در نتیجه بسیاری‌از افرادی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند به‌دنبال بهترین منطقه آلانیا برای زندگی می‌گردند.

آلانیا یکی‌از قدیمی‌ترین شهرهای کشور ترکیه محسوب می‌شود که تلفیقی از تاریخ و سواحل زیبای دریای مدیترانه بوده و با داشتن آب و هوای مطلوب و جاذبه‌های گردشگری فراوان علاوه‌بر مهاجران، مسافران بسیار زیادی را نیز به خود جذب می‌کند؛ با تمام این اوصاف انتخاب بهترین محله آلانیا برای زندگی بسیار دشوار است و پیش‌از انجام هرکاری باید کاملاً با این شهر و محله‌های آن آشنا شوید و ما نیز در این مطلب از هلو هوم سعی کرده‌ایم تا بهترین محله های آلانیا را به شما عزیزان معرفی کنیم.

معرفی شهر آلانیا

بهترین محله آلانیا برای زندگی

پیش‌از آن‌که بخواهیم بهترین منطقه آلانیا برای زندگی را به شما عزیزان معرفی کنیم، بهتر است تا کمی بیشتر درباره این شهر، تاریخ، آب و هوا و جاذبه‌های آن بدانیم.

آلانیا یکی‌از شهرهای ساحلی کشور ترکیه است که در 135 کیلومتری آنتالیا قرار دارد؛ این شهر به واسطه داشتن سواحل طولانی دریای مدیترانه و جنگل‌های بکر رشته کوه توروس به یکی‌از جاذبه‌های گردشگری کشور ترکیه تبدیل شده و آب و هوای مطلوب و معتدل آن نیز نقش بسزایی در این زمینه داشته است؛ تاریخ خیره‌کننده آلانیا به زمان سلجوقیان باز می‌گردد که این شهر را به‌عنوان محلی برای حفاظت از دریای مدیترانه استفاده می‌کردند و همین امر سبب شد تا برج‌ها و قلعه‌های زیبا و محکمی در آن ساخته شود؛ وسعت شهر آلانیا تقریباً 1598 کیلومتر است و جمعیت آن را چیزی حدود 350 هزار نفر تخمین زده‌اند.

بهترین محله آلانیا برای زندگی

محله های آلانیا

  1. داملاتاش

یکی‌از جذاب‌ترین محله های آلانیا محسوب می‌شود که غار داملاتاش نیز در آن قرار دارد؛ این غار یک جاذبه گردشگری طبیعی است که هوای داخل آن بسیار مرطوب بوده و دمای آن همیشه بین 22 تا 23 درجه ثابت است و همین امر سبب شده تا خاصیت درمانی داشته باشد و هرساله مسافران بسیار زیادی برای دیدن این غار به محله داملاتاش بیایند؛ این محله علاوه‌بر غار معروف خود ساحل وسیع داملاتاش را دارد که در اطراف قلعه قدیمی آلانیا واقع شده و منطقه خوبی برای زندگی و راه‌اندازی کسب و کار محسوب می‌شود.

بر روی خرید خانه در آلانیا کلیک کنید تا با بهترین ملک‌های این منطقه آشنا شوید.

  1. توسمور

بهترین منطقه آلانیا برای زندگی محله توسمور است که ساحل آن خنک‌ترین دریای آلانیا و آنتالیا را دارد و فاصله ساحل تا مرکز شهر تقریباً 8 کیلومتر است؛ وسایل نقلیه شهر آلانیا به‌طور منظم از ساحل این محله عبور می‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا حمل و نقل از شهر تا این محله بسیار راحت باشد و آب شیرین آن نیز در انتخاب این محله به‌عنوان مکانی برای زندگی بی تاثیر نیست.

  1. کستل

منطقه کستل یکی‌از بهترین محله آلانیا برای زندگی محسوب می‌شود که جمعیت آن درحال‌حاضر 12 هزار نفر تخمین زده شده و ساحل کارگیجک در این محله، به لطف دریای آبی مدیترانه و ساحل شنی زیبا، فرصت بسیار مناسبی برای مهاجران و گردشگران فراهم می‌کند تا هرچه بیشتر از جاذبه‌های این شهر بهره‌مند شوند و از طرفی دیگر اگر در محله کستل زندگی کنید، همیشه هوای تازه دریا را تجربه خواهید کرد.

بهترین منطقه آلانیا برای زندگی

  1. محموتلار

منطقه محموتلار یکی‌از شلوغ‌ترین محله های آلانیا محسوب می‌شود که بیش‌از 45 هزار نفر جمعیت دارد و علت آن هم ساحل معروف محموتلار است؛ در چند سال گذشته که شهر آلانیا به سمت شرق گسترش پیدا کرده و مرکز شهر با مناطقی چون اوبا، توسمور، محموتلار و کارگیچاک به سمت جاده قاضی پاشا ادغام شده سبب شده تا امروزه همه این مناطق کوچک‌تر در لبه‌های بیرونی شهر آلانیا تشکیل شوند.

  1. دمیرتاش

منطقه دمیرتاش یکی‎از کم جمعیت‌ترین محله های آلانیا محسوب می‌شود که جمعیتی 3500 نفره دارد که البته ساحل، رستوران‌ها و آب و هوای مطلوب آن موقعیت بسیار خوبی را جهت زندگی در این محله رقم می‌زند.

  1. گلرپیناری

منطقه گلرپیناری نیز پس‌از محموتلار جزو شلوغ‌ترین محله های آلانیا محسوب می‌شود که جمعیت آن به بیش‌از 17500 نفر می‌رسد و می‌تواند بهترین منطقه آلانیا برای زندگی باشد؛ لازم به ذکر است که آلانیا مارینا دراین محله قرار دارد و جمعیت ساحل محله گلرپیناری نیز در تابستان به بیش‌از هزار نفر می‌رسد که البته امکانات ساحل این محله کاملاً پاسخ‌گوی نیاز مسافران و ساکنان آن خواهد بود.

بهترین محله آلانیا برای زندگی

  1. کلئوپاترا

بهترین محله آلانیا برای زندگی که می‌تواند مکانی مناسب عاشقان ساحل‌های صخره‌ای باشد، کلئوپاترا است چراکه این ساحل این محله شبیه به یک استخری است که گویی با صخره‌ها و سنگ‌های زیبا محاصره شده و معروفیت آن نیز به این دلیل است که در زمان گذشته ملکه مصری کلئوپاترا و امپراتور روم آنتونیوس در آن شنا می‌کردند؛ مهم‌ترین ویژگی ساحل این محله آب بسیار تمیز و زلال آن است به‌طوری که اگر بدون عینک به زیر آب بروید می‌توانید ماهی‌های و زیبای‌های طبیعی زیر دریا را مشاهده کنید.

  1. اوبا

اوبا یکی‌از امن‌ترین محله های آلانیا محسوب می‌شود که کم‌ترین میزان جرم و جنایت را در بین دیگر محله‌ های آلانیا دارد و در سمت شرق این شهر واقع شده و ویژگی بسیار خوبی که به سبب آن می‎توانید این محله را برای زندگی انتخاب کنید، دسترسی بسیار زیاد آن به فروشگاه‌ها، رستوران‌ها؛ مراکز خرید، مراکز درمانی و غیره است.

  1. جیکجیلی

جیکجیلی بهترین منطقه آلانیا برای زندگی است که به مرکز شهر بسیار نزدیک بوده و به همین سبب باسرعت در حال پیشرفت و توسعه است و جزو امن‌ترین محله های آلانیا نیز محسوب می‌شود؛ مسافران زیادی با دیدن وسعت و دسترسی بسیار خوب این محله ترغیب به ساکن شدن در آن می‌شوند و به همین دلیل بیشترین جمعیت آن را خارجی‌ها تشکیل داده است.

بهترین منطقه آلانیا برای زندگی

  1. آوسالار

آخرین منطقه‌ای که می‌توانید به‌عنوان بهترین محله آلانیا برای زندگی انتخاب کنید، محله آوسالار است؛ این محله تا مرکز شهر 24 کیلومتر فاصله دارد و همین امر سبب شده تا خانه‌های این منطقه قیمت بسیار خوبی داشته باشند و دوری این محله تا مرکز شهر نیز مزایای بسیار زیادی مثل شلوغ نبودن و آرامش ساکنان آن دارد.

کدام محله مناسب‌تر است؟

محله های آلانیا

آلانیا شهری تاریخی است که بیش‌از 102 محله دارد که هرکدام از این مناطق می‌توانند ویژگی‌های خاصی داشته باشند و در نتیجه انتخاب بهترین منطقه آلانیا برای زندگی ارتباط مستقیمی با بودجه، نیاز و کسب و کار شما دارد اما به‌طور کلی اگر به دنبال ارزان‌ترین محله های آلانیا هستید می‌توانید محموتلار و آوسالار را انتخاب کنید و یا اگر به‌دنبال گران‌ترین و لوکس‌ترین محله های آلانیا می‌گردید می‌توانید ازمیر، یوزجاده، ماماریس و غیره را انتخاب کنید اما به‌طورکلی هزینه زندگی در آلانیا نسبت به دیگر شهرهای ترکیه زیاد نیست و شما با توجه به نیاز خود می‌توانید هرکدام از محله‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم را برای زندگی انتخاب کنید.

سوالات متداول

آلانیا کجاست و چقدر جمعیت دارد؟

آلانیا شهری ساحلی و تاریخی است که در 135 کیلومتری آنتالیا قرار دارد و جمعیت آن تا به امروز بیش‌از 350 هزار نفر تخمین زده شده است.

آب و هوای آلانیا چگونه است؟

آلانیا به‌دلیل داشتن سواحل طولانی دریای مدیترانه، آب و هوایی معتدل و مطلوب دارد که تابستان‌های آن گرم و خشک و زمستان‌های آن مرطوب است و مقصد عالی برای کسانی است که عاشق آفتاب و هوای گرم هستند.

مناطق مرکزی آلانیا کدام هستند؟

مناطقی که به مرکز شهر آلانیا نزدیک هستند عبارت‌انداز: گلرپیناری، هیسارچی و یاسارای که در قلب این شهر قرار دارند و در نتیجه بیشترین امکانات و دسترسی‌ها را برای زندگی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آگهی ها

مقایسه