0 تا 100 احداث کارخانه در ترکیه

در چند سال اخیر کشور ترکیه به علت موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود به یکی از بزرگ‌ترین مراکز جذب سرمایه‌گذاری در منطقه تبدیل شده است. موقعیت مکانی ویژه این کشور به دلیل همسایگی با اتحادیه اروپا و همینطور قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم، سرمایه‌گذاران آسیایی و اروپایی زیادی را به سمت احداث کارخانه‌های تولیدی در ترکیه جذب می‌کند. احداث کارخانه در ترکیه به عنوان یکی از موضوعات مهم در حوزه سرمایه‌گذاری بین‌المللی مطرح است.

ترکیه یکی از کشورهای پیشرفته است که با اقتصادی پویا توانسته زمینه‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کند؛ به عبارت دیگر با توجه به مزایای بسیاری که ترکیه به عنوان یک کشور پیشرفته در اختیار دارد، فضای مناسب را برای توسعه کسب و کار شما فراهم می‌کند. افزون بر این‌ها شما با احداث کارخانه می‌توانید موفق به دریافت اقامت دائم کشور ترکیه شوید. در این مطلب قصد داریم شما را با شرایط احداث کارخانه در ترکیه آشنا کنیم تا در صورت تمایل به جمع سرمایه‌گذاران در این کشور بپیوندید.

مزایای احداث کارخانه در ترکیه

ثبت کارخانه در کشور ترکیه مزیت‌های زیادی به همراه دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • دریافت اقامت دائم: مهم‌ترین مزیت احداث کارخانه در کشور ترکیه، اخذ اقامت دائم است.
  • وضعیت جغرافیایی ویژه: ترکیه به دلیل داشتن وضعیت جغرافیایی مطلوب، ارتباطات بین‌المللی را برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان راحت می‌کند.
  • بازار بزرگ: ترکیه از بازار بزرگی برخوردار است که می‌توانید محصولات خود را به طور کامل در آن به فروش برسانید و از سود آن بهره‌مند شوید.
  • هزینه‌های پایین: هزینه‌های احداث کارخانه در ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی پایین‌تر است.
  • دسترسی به منابع طبیعی: ترکیه از منابع طبیعی بسیاری برخوردار بوده که در احداث کارخانه‌های مختلف استفاده می‌شوند.
  • زیرساخت‌های قابل قبول: ترکیه به علت وجود زیرساخت‌های قابل قبول، گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود که از آن‌ها می‌توان به فرودگاه‌ها، بنادر، خطوط راه آهن و جاده‌های کشوری اشاره کرد.
  • قوانین حقوقی مطلوب: قوانین حقوقی ترکیه به صورتی تنظیم شده‌اند که از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کند.
  • سطح تحصیلات بالا: ترکیه از جمعیتی با سطح تحصیلات بالا برخوردار است که می‌توان از آن‌ها در کارخانه‌ها بهره برد.
  • مشارکت در قراردادهای بین‌المللی: یکی از مزایای احداث کارخانه در ترکیه بستن قراردادهای بین‌المللی است که سود زیادی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد.

خدمات مرتبط: اخذ اقامت ترکیه

شرایط احداث کارخانه در ترکیه

احداث کارخانه در ترکیه نیازمند یک سری از شرایط است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  1. مراجعه به سایت مرسیس

از اولین شرایط احداث کارخانه در ترکیه می‌توان به ارائه مدارک مالی و همینطور شناسایی افرادی اشاره کرد که قصد احداث کارخانه را دارند. معاملات ثبت تجارت می‌بایست از طریق سیستم مرسیس که سیستم ثبت مرکزی در ترکیه است، مطابق با مقررات ثبت تجارت انجام شود. مرسیس به عنوان یک سیستم ثبت مرکزی برای تحقق فرآیندهای ثبت تجاری به صورت سازمان یافته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. تایید مدارک و صدور شماره مالیاتی

پس از ارسال مدارک نوبت به تایید صحت مدارک می‌رسد. هرگونه عدم تطابق و یا نقص در مدارک ارسالی منجر به عدم تایید مدارک شما می‌شود.

  1. اثبات تمکن مالی

اثبات تمکن مالی یکی دیگر از شرایط احداث کارخانه در ترکیه است. در این مرحله لازم است تا درصد معینی از سرمایه‌تان را به حساب سازمان رقابت در ترکیه واریز کنید. به طور معمول 0.04 درصد سرمایه شرکت بایستی توسط صندوق اداره ثبت تجارت به حساب سازمان رقابت واریز شود. در ادامه می‌بایست حداقل 25 درصد سرمایه اولیه را در بانکی در ترکیه سپرده‌گذاری کرده و برای ارائه مستندات آن اقدام کنید. لازم به ذکر است که 25 درصد سرمایه تعهد شده باید پیش از احداث کارخانه در ترکیه و 75 درصد مابقی نیز ظرف دو سال پرداخت شود.

  1. ارائه درخواست ثبت به اداره ثبت تجارت در ترکیه

جهت ارائه درخواست ثبت به این اداره باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  • برگه درخواست ثبت‌نام
  • چهار نسخه از فرم اعلامیه شرکت
  • قرارداد کارخانه که به امضا کلیه سهامداران رسیده است.
  • رسید واریز 0.04 درصد سرمایه شرکت به حساب بانکی سازمان رقابت
  • رسید بانکی حداقل سپرده پرداخت شده
  • فرم ثبت‌نام اتاق بازرگان
  1. صدور کارت بازرگانی و آغاز مراحل احداث کارخانه در ترکیه

پس از انجام مراحل بالا، کارت بازرگانی برای مدیر کارخانه صادر می‌شود. در این مرحله می‌توان فرآیند احداث کارخانه را انجام داد.

  1. افتتاح حساب بانکی و معرفی حسابدار

با شروع کار کارخانه لازم است تا یک حساب بانکی افتتاح کرده و یک حسابدار را به عنوان مشاور مالیاتی خود به اداره مالیات معرفی کنید.

هزینه احداث کارخانه در ترکیه به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مهم‌ترین شرایط احداث کارخانه در ترکیه بررسی هزینه‌های آن است. در این قسمت می‌خواهیم به برخی از هزینه‌های لازم برای احداث کارخانه در این کشور اشاره کنیم:

  • مکان کارخانه: بخش زیادی از هزینه‌های کارخانه مربوط به مکان و محل قرارگیری آن است. این هزینه در شهرهای بزرگ بیشتر بوده و در برخی از مناطق روستایی کمتر است.
  • انتخاب زمین: هزینه زمین با توجه به موقعیت جغرافیایی و همینطور اندازه کارخانه تعیین می‌شود.
  • ساختمان و تجهیزات: نوع کارخانه و تجهیزات لازم در هزینه‌های ساخت کارخانه تأثیرگذار است.
  • نیروی کار: برای احداث کارخانه در ترکیه باید هزینه‌های مربوط به نیروی کار و بیمه کارکنان را در نظر بگیرید.
  • مالیات و هزینه‌های دیگر: هزینه‌های مربوط به مالیات و هزینه‌های دولتی از مواردی هستند که به هزینه‌های احداث کارخانه اضافه می‌شوند.

سخن آخر

احداث کارخانه در ترکیه مزیت‌های بسیاری دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها دریافت اقامت دائم کشور ترکیه است. شما می‌توانید با بررسی شرایط احداث کارخانه در ترکیه و هزینه‌های آن علاوه بر پیوستن به جمع سرمایه‌گذاران ترکیه از اخذ اقامت دائم این کشور نیز بهره‌مند شوید. همچنین مشاوران ما در هلو هوم می‌توانند شما را در این مسیر همراهی کنند و راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.

سوالات متداول

  • آیا امکان احداث کارخانه در کشور ترکیه برای ایرانیان وجود دارد؟

بله. شما با داشتن شرایط لازم می‌توانید برای احداث کارخانه در کشور ترکیه اقدام کنید.

  • امکان اخذ اقامت دائم ترکیه با احداث کارخانه در این کشور امکان‌پذیر است؟

بله. شما می‌توانید با احداث کارخانه در کشور ترکیه اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

  • آیا امکان استخدام نیروی خارجی پس از احداث کارخانه در کشور ترکیه وجود دارد؟

بله. با احداث کارخانه در کشور ترکیه می‌توانید نیروی کار خارجی و غیر ترک را استخدام کنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آگهی ها

مقایسه