مقایسه آلانیا و آنتالیا

مقایسه آلانیا و آنتالیا

مهاجرت و زندگی در کشوری دیگر برای همه افراد سخت و چالش‌برانگیز است و یکی‌از مهم‌ترین این چالش‌ها می‌تواند انتخاب شهر مناسب برای زندگی باشد؛ حال از آن‌جایی که ترکیه کشوری با شهرهای توریستی و درآمدزا است بسیاری از افراد به مقایسه آلانیا و آنتالیا برای زندگی می‌پردازند و همواره به‌دنبال این پاسخ هستند که کدام یک مناسب‌تر و بهتر است؟

آلانیا و آنتالیا هر دو از شهرهای ساحلی ترکیه محسوب می‌شوند که باتوجه به موقعیت جغرافیای، آب و هوا و امکاناتی که دارند هرساله هزاران گردشگر و مسافر را به خود جذب می‌کنند، اما بزرگ‌ترین مسئله این است که آیا این شهرها با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارند می‌توانند مناسب زندگی و مهاجرت باشند؟ و این سوالی است که قصد داریم در این مطلب از هلو هوم به آن پاسخ دهیم و با بررسی تفاوت آلانیا و آنتالیا ، انتخاب را برای شما عزیزان راحت‌تر کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید…

مقایسه آلانیا و آنتالیا از نظر آب و هوایی

مقایسه آلانیا و آنتالیا برای زندگی

یکی‌از مهم‌ترین مواردی که باید در انتخاب شهر مقصد خود درنظر داشته باشید، آب و هوای آن است چراکه این مورد می‌تواند تاثیر بسیار زیادی برروی کیفیت زندگی و میزان رضایت شما از مهاجرت داشته باشد؛ در نتیجه اگر به دنبال مقایسه آلانیا و آنتالیا برای زندگی هستید حتماً باید آب و هوای هردو شهر را درنظر داشته باشید.

آب و هوای آلانیا

آلانیا به‌دلیل داشتن سواحل دریای مدیرترانه معمولاً آب و هوایی گرم و معتدل دارد و در فصل زمستان میزان بارندگی آن بسیار بیشتر از تابستان است؛ به‌طورکلی اگر بخواهیم به سردترین و گرم‌ترین ماه‌های این شهر اشاره کنیم باید از ژانویه و اگوست نام ببریم و صدالبته بهترین ماه‌های سال در آلانیا نیز مارس، آوریل، ژوئن، جولای، سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر هستند.

آب و هوای آنتالیا

آنتالیا نیز همانند آلانیا آب و هوایی معتدل و مدیترانه‌ای دارد که فصل تابستان آن گرم و خشک و زمستان آن نیز معتدل و بارانی است؛ به‌طورکلی دمای هوای شهر آنتالیا در تابستان چیزی بین 30 تا 35 درجه و در زمستان بین 9 تا 15 درجه است؛ آب و هوای این شهر در بیشتر فصل‌های سال مطلوب و معتدل است و به‌دلیل وجود بادهایی که از سمت شمال شرق می‌وزند، ماه‌های گرم سال در این شهر بسیار قابل تحمل هستند که البته باتوجه به میزان بارندگی زیادی که در فصل زمستان شاهد آن هستیم، تفریحات ساحلی و آبی مناسبی دراین شهر وجود ندارد.

تفاوت آلانیا و آنتالیا از لحاظ موقعیت جغرافیایی

تفاوت آلانیا و آنتالیا

شهر آلانیا در 135 کیلومتری آنتالیا قرار دارد که از شمال به رشته کوه توروس، از جنوب به دریای مدیترانه و از شرق نیز به قاضی پاشا منتهی می‌شود؛ این شهر به‌دلیل آب و هوای مطلوب و مجاورت با شهر کنیا، به یکی‌از بندرگاه‌های موردعلاقه حاکمان سلجوقی تبدیل شده بود و درحال‌حاضر نیز یکی‌از مقاصد اصلی گردشگران اروپایی محسوب می‌شود.

شهر آلانیا جدا از آب و هوای معتدل و مطلوب دارای ویژگی‌های خاص دیگری چون سواحل زیبا، طبیعت بکر، مکان‌های تاریخی، امکانات تفریحی و مراکز خرید بسیاری است که هرساله هزاران گردشگر و مسافر را به خود جذب می‌کند و به‌همین دلیل است که در تابستان جمعیت آن دوبرابر شده و فصلی پربار برای این شهر زیبا و قدیمی خواهد بود.

بر روی خرید خانه در آلانیا کلیک کنید تا با بهترین ملک‌های این منطقه آشنا شوید.

اما شرایط برای آنتالیا کاملاً متفاوت است چراکه این شهر نگین مقاصد مدیترانه‌ای و در غرب کشور ترکیه قرار دارد که از شمال به بوردور، از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک و از غرب نیز به شهر کورکوتلی ختم می‌شود؛ در مقایسه آلانیا و آنتالیا برای زندگی به‌خوبی می‌توانیم مشاهده کنیم که آنتالیا یکی‌از شهرهای پرجمعیت ترکیه تلقی می‌شود درآمد بیشتر مردم آن نیز از صنعت توریسم است.

فاصله آلانیا تا آنتالیا

یکی‌از عواملی که می‌تواند در انتخاب شهر مقصد به شما کمک کند، فاصله آن با شهرهای دیگر و دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل است که دراین بخش‌از تفاوت آلانیا و آنتالیا به بررسی همین موضوع می‌پردازیم.

همان‌طورکه در بخش قبلی به‌آن اشاره کردیم، شهر آلانیا در 135 کیلومتری آنتالیا قرار دارد و همین موقعیت، میزان دسترسی این شهر را بیشتر می‌کند چراکه شما هم از طرف فرودگاه آنتالیا و هم از طرف فرودگاه قاضی پاشا به آن دسترسی خواهید داشت.

اگر بخواهیم کمی جزئی‌تر به این قضیه نگاه کنیم باید بگوییم که آلانیا شهر کوچکی است که در استان آنتالیا قرار دارد و همین امر سبب می‌شود تا جمعیت کمتری در آن زندگی کنند و در نتیجه مدیریت و خدمات شهری بهتری در آن وجود دارد و باتوجه به مناظر و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد آن، اگر قصد راه‌اندازی یک کسب و کار دراین زمینه را داشته باشید، با توجه به میزان درآمد و هزینه زندگی بسیار پایین‌تری که این شهر نسبت به آنتالیا دارد، صددرصد موفق خواهید شد.

تفاوت آلانیا و آنتالیا در هزینه های زندگی

فرقی ندارد که قصد زندگی در آلانیا را داشته باشید یا آنتالیا؛ مهم‌ترین چیزی که در انتخاب شهر مقصد خود باید به آن توجه کنید، هزینه‌های خوراک، پوشاک، تفریحات و اجاره خانه است که دراین بخش‌از مقایسه آلانیا و آنتالیا برای زندگی جدولی برای درک بهتر این موضوع تهیه کرده‌ایم.

عنوان آنتالیا آلانیا
هزینه سه وعده غذا در رستوران 250.00 لیر 693.14 لیر
قیمت آب معدنی 3.21 لیر 3.25 لیر
قیمت یک قرص نان سفید 8.52 لیر 8.13 لیر
قیمت هر پوند برنج سفید 7.89 لیر 7.89 لیر
قیمت 12 عدد تخم مرغ 20.67 لیر 17.76 لیر
قیمت 1 پوند فیله مرغ 26.85 لیر 25.58 لیر
قیمت 1 پوند سیب زمینی 3.05 لیر 2.77 لیر
قیمت 1 پوند موز 7.61 لیر 7.18 لیر
هزینه ماهانه باشگاه بدنسازی 345.53 لیر 200.00 لیر
هزینه تاکسی (1 مایلی) 14.48 لیر 12.87 لیر
اجاره ماهانه آپارتمان 4.214.73 لیر در خارج شهر 6.911.71 لیر در مرکز شهر 5.582.81 لیر در خارج شهر 7.965.35 لیر در مرکز شهر

 

مقایسه جاذبه های گردشگری آلانیا و آنتالیا

یکی‌دیگر از عواملی که باید در زمان انتخاب شهر مقصد خود در نظر داشته باشید، اماکن تفریحی، مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری آن است چراکه با شناخت این مکان‌ها می‌توانید برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای زندگی خود در آن شهر و حتی شغلی که می‌خواهید انجام دهید، داشته باشید؛ در نتیجه دراین بخش‌از تفاوت آلانیا و آنتالیا قصد داریم تا مکان‌های تفریحی و جاذبه‌های گردشگری هر شهر را به شما عزیزان معرفی کنیم.

با کلیک بر روی خرید خانه در آنتالیا، از قیمت روز و مشخصات خانه در آنتالیا باخبر شوید.

اماکن تفریحی آلانیا

مقایسه آلانیا و آنتالیا

  1. برج قرمز آلانیا

اصلی‌ترین نماد آلانیا که پس‌از ورود به شهر قطعاً متوجه آن خواهید شد، برج قرمز است که در قسمت جنوبی شهر قرار دارد و در قرن 13 توسط حکومت سلجوقی ساخته شد و مهم‌ترین کاربرد آن تسلط بر دریای مدیترانه بود؛ علت نام‌گذاری این برج نیز به‌دلیل رنگ آجرهای آن که قرمز است برمی‌گردد.

  1. قلعه آلانیا

قلعه آلانیا که در ابتدای قرون وسطی یعنی حدود قرن 5 الی 15 میلادی ساخته شد، یکی‌دیگر از امکان تفریحی این شهر محسوب می‌شود؛ این قلعه ابتدا به دستور شاهان سلجوقی و سلطان علاءالدین بنا شد و سپس بخش‌های دیگر به دستور حاکمان عثمانی به این قلعه اضافه شدند و طول هر دیوار آن به 6 کیلومتر می‌رسد که اصلی‌ترین کاربرد آن حفاظت از شهر و دریای مدیترانه بود.

  1. ساحل کلئوپاترا

این ساحل مواج و سنگی یکی‌از اصلی‌ترین جاذبه‌های شهر آلانیا محسوب می‌شود چراکه در قسمت غربی آن قلعه قدیمی شهر با نمای جذاب تاریخی و طبیعی قرار دارد و خود ساحل نیز بسیار آرام و کم جمعیت است.

مقایسه آلانیا و آنتالیا برای زندگی

  1. رشته کوه توروس

یکی‌از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید در آخر هفته خود به کمپ زدن و پیک نیک در آن بپردازید، کوه توروس و جنگل‌های بکر و سرسبزی است که در کوهپایه آن قرار دارد؛ نکته جالب‌تر این است که رود فرات دقیقا از این رشته کوه عبور می‌کند و شما علاوه‌بر پیاده‌روی در جنگل، می‌توانید از طبیعتی که در کنار رودخانه‌ها قرار دارد نیز دیدن کنید.

  1. غار داملاتاش

مهم‌ترین مکان تفریحی آلانیا که این شهر را به یک شهر توریستی تبدیل کرد، غار داملاتاش بود؛ این غار که در سال 1948 با انفجار دینامیت کشف شد در ابتدا مکانی تفریحی نبود اما پس‌از گذشت زمان شایعانی مبنی بر خاصیت درمانی داشتن فضای غار در بین مردم پخش شد که آن را به یکی‌از مقاصد گردشگران تبدیل و امروزه نیز هزاران مسافر برای بازدید این غاز به آلانیا سفر می‌کنند.

اماکن تفریحی آنتالیا

تفاوت آلانیا و آنتالیا

  1. شهر کالیچی

شهر قدیمی کالیچی، یکی‌از جذاب‌ترین بخش‌های شهر توریستی آنتالیا است چراکه این شهر قدیمی با کوچه‌های سنگ‌فرش شده، معماری قدیمی و خانه‌های تودرتو مکان خوبی برای عکاسی و پیاده روی است و اگر در آن قدم بگذارید متوجه کافه‌های بسیار جذاب و دنج آن خواهید شد.

  1. اسکله قدیمی آنتالیا

اسکله قدیمی شهر آنتالیا نیز جزئی از شهر کالیچی محسوب می‌شود که قدمتی 2 هزارساله دارد و برروی صخره‌های دریای مدیترانه بنا شده؛ امروزه در این اسکله کافه‌های زیبا، رستوران‌های گوناگون و قایق‌های بادبانی متعددی در بندرگاه آن وجود دارد که از مناسب‌ترین تفریحات کنار دریا تلقی می‌شوند.

  1. قلعه رومیان

قلعه رومیان که به قرن 2 میلادی بازمی‌گردد یکی‌از برج‌های سنگی بسیار زیبای شهر آنتالیا محسوب می‌شود که به زیبایی چشم‌نواز و معماری خیره‌کننده اش معروف است که البته بازسازی آن نیز به زمان سلجوقیان برمی‌گردد.

مقایسه آلانیا و آنتالیا

  1. مناره ییولی

یکی‌از قدیمی‌ترین ابنیه تاریخی کشور ترکیه همین مناره است که بخشی‌از مسجد علاءالدین محسوب می‌شود و هنگام ورود به آنتالیا اگر کمی به آسمان شهر دقت کنید، قطعا ستون بزرگ آجری مناره ییولی را مشاهده خواهید کرد.

  1. شهر باستانی آسپندوس

شهر باستانی آسپندوس که یکی‌از قدیمی‌ترین آمفی تئاترهای جهان را در خود جای داده‌است در آنتالیا قرار دارد و نکته جالب‌تر آن است که این آمفی تئاتر آنقدر بزرگ است که گنجایش پذیرش تقریباً 2 هزار نفر را دارد؛ از دیگر جاذبه‌های این شهر باستانی می‌توان به جنگل‌های بکر و دست‌های زیبای آن نیز اشاره کرد.

آلانیا یا آنتالیا؟ کدام یک بهتر برای زندگی است؟

تمام آن‌چیزی که مقایسه آلانیا و آنتالیا برای زندگی به نشان داد این بود که هردو شهر جزو شهرهای توریستی و گردشگری کشور ترکیه محسوب می‌شوند و هرکدام جاذبه‌های گردشگری مختص به خود را دارند؛ اما شرایط زندگی با سفر کاملاً متفاوت است و جدا از امکانات هر شهر باید به موارد دیگری چون آب و هوا، هزینه زندگی و موقعیت جغرافیایی آن‌ها توجه کنید و در آخر با توجه به شرایط و نیاز خود بهترین و مناسب‌ترین شهر را انتخاب کنید؛ درنهایت امیدواریم که بررسی تفاوت آلانیا و آنتالیا از لحاظ‌های مختلف بتواند به شما عزیزان در انتخاب یک مکان مناسب کمک کند.

سوالات متداول

آب و هوای آلانیا و آنتالیا چگونه است؟

هر دو شهر آلانیا و آنتالیا جزو شهرهای ساحلی کشور ترکیه محسوب می‌شوند و همین امر سبب می‌شود تا آب و هوایی معتدل و مدیترانه‌ای داشته باشند که البته در فصل تابستان گرم و خشک و در فصل زمستان نیز مرطوب باشد.

هزینه زندگی در آلانیا و آنتالیا به چه صورت است؟

هزینه‌های خوراک، پوشاک، تفریح و سرگرمی، باشگاه و حمل و نقل در هر دو شهر تقریباً یکسان است اما آلانیا به‌دلیل جمعیت بسیار کمتری که دارد در بخش هزینه‌های زندگی کمی کمتر از آنتالیا است اما اجاره ماهانه یک آپارتمان بیشتر است.

آیا جاذبه‌های گردشگری آنتالیا بیشتر از آلانیا است؟

اگر بخواهیم به اماکن تفریحی هردو شهر بپردازیم باید بگوییم که شهر آنتالیا یک شهر ساحلی است و به همین دلیل سواحل متنوع‌تری در آن وجود دارد و بزرگ‌تر بودن آن نیز سبب می‌شود تا جاذبه‌های گردشگری بیشتری در خود جای دهد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آگهی ها

مقایسه