آلانیا برای زندگی

آلانیا برای زندگی

امروزه کشور ترکیه به واسطه شرایط اقتصادی، اجتماعی و آب و هوایی که دارد به یکی‌از بهترین مقاصد مهاجرتی ایرانی‌ها تبدیل شده و درحال‌حاضر نیز بیش‌از هزاران خارجی در شهرهای مختلف این کشور زندگی می‌کنند؛ با این حال در میان تمامی شهرهای بزرگ آن، یکی‌از شهرهایی که جدیداً محبوبیت خاصی پیدا کرده شهر ساحلی و زیبای آلانیا است که به لطف دریای مدیترانه، جنگل‌های سرسبز، غذاهای لذیذ، آب و هوای مطلوب و فرهنگی غنی هر مهاجری را ترغیب به انتخاب آلانیا برای زندگی می‌کند.

شهر آلانیا که در استان آنتالیا قرار دارد ترکیب بی‌نظیری از تاریخ غنی، دریای فیروزه‌ای و جنگل‌های بکر است و به واسطه آب و هوای مدیترانه‌ای خود تابستان‌های مطلوب و آفتابی و زمستان‌های معتدل و بارانی دارد و تمام شرایط زندگی در آلانیا مناسب کسانی است که دوست دارند به یک شهر پر امکانات و آرام مهاجرت کنند؛ ازاین‌رو دراین مطلب از هلو هوم قصد داریم شرایط، هزینه، مزایا و معایب و راه‌های مهاجرت به آلانیا را برای شما عزیزان بررسی کنیم.

معرفی شهر آلانیا

شرایط زندگی در آلانیا

پیش‎از آن‌که تصمیم به انتخاب آلانیا برای زندگی بگیرید بهتر است که با این شهر زیبا و دوست‌داشتنی بیشتر آشنا شوید؛ آلانیا شهری تاریخی و ساحلی است که در جنوب کشور ترکیه و 135 کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد و از سمت شمال به رشته کوه‌های توروس، از جنوب به دریای مدیترانه، از غرب به ماناوگات و از شرق به قاضی پاشا متنهی می‌شود.

در زمان‌های گذشته، مخصوصا در دوران حکومت سلجوقیان، این شهر به‌دلیل موقعیت جغرافیایی حساسی که نسبت‌به دریای مدیترانه داشت به‌عنوان یک دژ دفاعی عمل می‌کرد که یکی‌از نمادهای این شهر و آثار تاریخی آن نیز قلعه و برج سرخ به‌جا مانده از قرون وسطی است؛ آب و هوای آلانیا معتدل و مدیترانه‌ای است که تابستان‌هایی آفتابی و مطلوب و زمستان‌هایی مرطوب و بارانی دارد.

بر روی خرید خانه در آلانیا کلیک کنید تا با بهترین ملک‌های این منطقه آشنا شوید.

آب و هوای مطلوب، جاذبه‌های طبیعی، آثار تاریخی و فرهنگ غنی این شهر سبب شده تا شرایط زندگی در آلانیا هم برای گردشگران و هم برای مهاجران بسیار مطلوب باشد؛ براساس آمار به‌دست آمده این شهر 9 درصد از سهم گردشگری و 30 درصد از سهم خرید املاک و مستغلات توسط خارجی‌ها در کشور ترکیه را دارد که همین آمار و ارقام میزان مهاجرت به آلانیا را طی چند سال اخیر مشخص می‌کند.

شرایط زندگی در آلانیا

شرایط زندگی در آلانیا

حال اگر قصد انتخاب آلانیا برای زندگی را دارید؛ دراین بخش قرار است تا شرایط زندگی در آلانیا را کنار هم بررسی کنیم و ببینیم که با مهاجرت به آلانیا چه چیزهایی در انتظار ما است و درواقع قبل از هر اقدامی با خواندن این مطلب به چیزهایی که قرار است به‌طور حقیقی تجربه کنید آگاه می‌شوید.

1. زندگی آرام و راحت

یکی‌از مزایا زندگی در آلانیا آرامش خاصی است که در محیط این شهر تجربه خواهید کرد؛ آلانیا به این معروف است که خورشید همیشه به شما لبخند می‌زند و دلیل آن‌هم آفتابی بودن 300 روز در سال با دمای متوسط 32 درجه است که در حالت کلی تابستان‌های طولانی، آفتابی و مطلوب را به همراه دارد و بهترین مکان برای انجام تفریحات آبی، ساحلی و خوش‌گذارنی محسوب می‌شود.

یکی‌دیگر از مزایا زندگی در آلانیا رژیم غذایی مناسب و عادات سالم مردم آن است که به‌لطف زمین‌های حاصل‌خیز این شهر، همیشه سبزیجات تازه مثل گوجه فرنگی و خیار یافت می‌شود و از آن‌جایی که آلانیا یک شهر ساحلی محسوب می‌شود ماهی‌های تازه و غذاهای دریای در لیست مواد خوراکی تمام مردم قرار دارد.

2. سیستم حمل و نقل پیشرفته

یکی‌از مزایا زندگی در آلانیا دسترسی راحت به شهرهای اطراف و سیستم حمل و نقل فوق‌العاده پیشرفته آن است به‌طوری‌که شما دراین شهر تنها 135 کیلومتر با فرودگاه آنتالیا و 45 کیلومتر تا فرودگاه قاضی پاشا فاصله دارید که هر دو، جزو پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین فرودگاه‌های ترکیه محسوب می‌شوند.

سیستم حمل و نقل آلانیا نیز بسیار پیشرفته است به‌طوری‌که تمام اتوبوس‌های آن به وای فای رایگان و صندلی‌های راحتی مجهز است و قیمت بلیط‌ها نیز نسبت‌به شهرهای دیگر ترکیه بسیار ارزان‌تر است؛ اگر بخواهیم سیستم حمل و نقل آلانیا در یک جمله خلاصه کنیم می‌توانیم بگوییم که شما تنها با خرید یک بلیط می‌توانید از شرق به غرب یا از شمال به جنوب این شهر سفر کنید.

مزایا زندگی در آلانیا

3. سرمایه‌گذاری آسان با خرید ملک

یکی‌دیگر مزایا زندگی در آلانیا که می‌تواند شما را در امر مهاجرت به آلانیا نیز کمک کند، سرمایه‌گذاری آسان و ملک‌های بسیار ارزانی است که دراین شهر وجود دارد که البته بازار املاک این شهر محبوبیت خود را مدیون مهاجرانی است که از این راه تصمیم به اخذ اقامت کشور ترکیه را گرفتند و درنهایت بررسی‌ها نشان می‌دهد که خرید ملک در این شهر با توجه به امکانات و شرایط زندگی در آلانیا بسیار ارزشمند و ارزان است به‌طوری‌که شما با 70 هزار دلار می‌توانید یک خانه با 2 اتاق خواب و بهترین موقعیت خریداری کنید.

ازاین گذشته، شهر آلانیا مناطق بسیار زیادی دارد که هرکدام باتوجه به شرایط خاص خود می‌توانند برای نیاز شما مناسب باشند، اما بهترین منطقه آلانیا برای زندگی ، محله محمودلار است که به واسطه امکانات رفاهی بسیار عالی، دسترسی آسان به مرکز شهر و نزدیکی به ساحل هر کسی را به سرمایه‌گذاری و مهاجرت به آلانیا ترغیب می‌کند.

مزایا زندگی در آلانیا

4. فضای مدرن و سنتی در یکجا

همان‌طورکه در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم؛ آلانیا شهری تاریخی است که در زمان‌های گذشته نقش حیاتی در حفظ و دفاع از سواحل دریای مدیترانه ایفا کرده و آثار تاریخی بجا مانده از آن زمان‌ها نیز یکی‌از دلایل حضور گردشگران و مسافران به این شهر هستند اما در مقابل محیط آلانیا برای پذیرش مهاجران و گردشگران به‌صورتی مدرن خدمات خود را ارائه می‌دهد که همین موضوع می‌تواند تلفیق مدرنیته با تاریخ غنی این شهر باشد.

در نهایت هر مهاجری که به‌دنبال چنین ترکیب نابی باشد، اقدام به انتخاب آلانیا برای زندگی می‌کند و لازم به‌ذکر است که بازارهای هفتگی کشاورزان به‌صورت مداوم برگزار می‌شود و برای تهیه مواد خوراکی می‌توانید هرآن‌چه که می‌خواهید را با قیمت پایین‌تر از بازار خریداری کنید.

مزایا زندگی در آلانیا

5. فرهنگ غنی

یکی‌از اصلی‌ترین مزایا زندگی در آلانیا فرهنگ غنی و حضور مردمانی با ملیت‌ها و نژادهای مختلف است؛ شهر آلانیا به واسطه جاذبه‌های گردشگری و سواحل دریای مدیترانه، هرساله و در تمام فصول سال میزبان هزاران مسافر از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی است که همین امر سبب شده تا فضای شهر فضایی تک ملیتی نباشد و همین مسئله را می‌توانید در فروشگاه‌های این شهر نیز  مشاهده کنید که برای خرید کالا، انواع ارزهای یورو، پوند، دلار و غیره را می‌پذیرند.

6. جاذبه‌های گردشگری فراوان

آلانیا برای زندگی انتخاب کسانی که به‌دنبال فضایی متفاوت و منحصربه‌فرد هستند؛ این شهر کوچک توریستی همه چیزهای موردنیاز برای سفر یا حتی اقامت را به شما می‌دهد، از مراکز خرید روزمره گرفته تا منطقه ساحلی کلئوپاترا و غار داملاتاش که هرساله هزاران مسافر تنها برای تجربه یک روز در این مکان‌ها به آلانیا می‌آیند و این موضوع یکی‌از مزایا زندگی در آلانیا است که شما می‌توانید در طول شبانه روز هرطوری‌که دوست دارید اوقات فراغت خود را بگذرانید.

برخی‌از جاذبه‌های گردشگری شهر آلانیا عبارت‌انداز:

  • قلعه سرخ آلانیا (Kizilkule Fortress)
  • غار داملاتاش (Damlatas Caves)
  • قلعه آلانیا (Alanya Castle)
  • فانوس دریایی آلانیا (Alanya Lighthouse)
  • ساحل کلئوپاترا (Kleopatra)
  • رشته کوه توروس (Taurus)
  • و ده‌ها مکان تاریخی دیگر ….

معایب زندگی در آلانیا

معایب زندگی در آلانیا

شرایط زندگی در آلانیا علاوه‌بر مزایایی که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره کردیم، معایبی هم همراه خود دارد که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • از آن‌جایی که آلانیا شهری توریستی است، مقامات و مسئولان این شهر تمام تلاش‌های خود کرده‌اند تا فضای امن برای حضور گردشگران و مسافران مهیا کنند و به‌طورکلی سطح جرم و جنایت دراین شهر بسیار کم است؛ اما به‌هردلیلی این اتفاق ممکن است بیافتد و این وظیفه شما است که همیشه اشیای باارزش خود را در جای امن نگه‌دارید تا از هرگونه سرقت و جیب‌بری در امان بمانید.
  • یکی‌دیگراز معایب زندگی در آلانیا مربوط به فرهنگ رانندگی مردمان این شهر می‌شود و به‌طورکلی پیشنهاد می‌شود تا زمانی که با فرهنگ این شهر کاملاً آشنا نشده‎اید از رانندگی در آن خودداری کنید چراکه مردم آن اعتقاد زیادی به علائم راهنمایی و رانندگی ندارند و ممکن برای کسانی که به تازگی به این شهر مهاجرت کردند خطرآفرین باشد.
  • آخرین معایب زندگی در آلانیا وجود بالایای طبیعی چون زلزله است و خطر این موضوع تنها مربوط به شهر آلانیا نمی‌شود بلکه مربوط به خود کشور ترکیه است اما به‌طورکلی سعی شده تا خانه‌های ساخته شده دراین کشور ضدزلزله باشند اما درنظر گرفتن موضوع می‌تواند بر انتخاب شما برای مهاجرت به آلانیا تاثیر بگذارد.

هزینه زندگی در آلانیا

هزینه زندگی در آلانیا

از آن‌جایی که آلانیا شهری کوچک در جنوب استان آنتالیا است، هزینه زندگی در آلانیا بسیار ارزان‌تر از مراکز استان و شهرهای بزرگ ترکیه است و شما می‌توانید هزینه آب، برق، غذا و نوشیدنی، حمل و نقل و موارد خوراکی موردنیاز خود را با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای تهیه کنید؛ اما برای درک بهتر این موضوع که بتوانید در تصمیم‌گیری آلانیا برای زندگی تاثیرگذار باشد تمام هزینه‌ها را به‌صورت یک جدول تهیه کرده‌ایم.

رستوران:

میانگین هزینه رستوران (1 نفر) 90 لیر
میانگین هزینه رستوران (2نفر) 250 لیر
فست فود (هر نفر) 70 تا 200 لیر
کاپوچینو 30 تا 70 لیر
نوشابه 10 تا 25 لیر
آب معدنی 1 تا 3 لیر

 

مواد غذایی:

شیر (1لیتری) 16 تا 27 لیر
قرص نان سفید (500گرمی) 5 لیر
برنج سفید (1کیلو) 20 تا 40 لیر
تخم مرغ (30 عدد) 50 تا 75 لیر
پنیر محلی (1کیلو) 20 تا 100 لیر
فیله مرغ (1کیلو) 69 تا 85 لیر
گوشت گاو (1کیلو) 100 تا 200 لیر
میوه (1کیلو) 8 تا 18 لیر
گوجه فرنگی (1کیلو) 10 تا 25 لیر
سیب زمینی (1کیلو) 8 تا 15 لیر
پیاز (1کیلو) 8 تا 12 لیر
کاهو (1اس) 5 تا 15 لیر

 

وسایل حمل و نقل:

بلیط یک طرفه مترو 3 لیر
تاکسی 4 تا 10 لیر
تعرفه تاکسی به ازای 1 کیلومتر 6 لیر
بنزین (1لیتر) 7 لیر

 

خرید و اجاره آپارتمان:

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 2.200 تا 3200 لیر
اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج شهر 2000 تا 3000 لیر
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 3000 تا 4000 لیر
اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج شهر 2700 تا 3700 لیر
قیمت هر متر خانه در مرکز شهر 6000 لیر
قیمت هر متر خانه در خارج شهر 5000 تا 10.270 لیر

 

بهترین راه مهاجرت به آلانیا

مهاجرت به آلانیا

اگر با راه‌های مهاجرت به آلانیا آشنایی نسبی داشته باشید، حتما براین موضوع واقف هستید که یکی‌از آسان‌ترین و بی‌دردسرترین روش‌های دریافت اقامت ترکیه، خرید ملک و سرمایه‌گذاری است؛ باتوجه به‌این تفاسیر اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید ازاین نکته غافل نشوید که قیمت ملک و خانه در آلانیا نسبت‌به شهرهای دیگر ترکیه بسیار ارزان‌تر بوده و براساس امکانات رفاهی موجود دراین شهر هزینه زندگی در آلانیا بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

به‌طورکلی برای مهاجرت به آلانیا باید مطابق قوانین جدیدی که از تاریخ 26 می سال 2022 برای دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک وضع شده، عمل کنید که این قوانین عبارت‌انداز:

  1. ارزش ملک خریداری شده در شهرهای پرجمعیت ترکیه باید حداقل 75 هزار دلار باشد.
  2. ارزی ملک خریداری شده در شهرهای کم جمعیت ترکیه باید حداقل 50 هزار دلار باشد.

باتوجه به‌این قوانینی که گفته شد و جمعیت آلانیا؛ ما این شهر را جزو شهرهای کم جمعیت کشور ترکیه درنظر می‌گیریم و در نتیجه یکی‌از راه‌های مهاجرت به آلانیا تنها خرید یک ملک به ارزش حداقل 50 هزار دلار است.

انتخاب آلانیا برای زندگی

آلانیا برای زندگی

آلانیا شهری در جنوب کشور ترکیه چندین سال است که به واسطه آب و هوای مطلوب، امکانات رفاهی، جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی غنی مورد استقبال مهاجران ایرانی قرار گرفته و به مقصد اصلی آن‌ها تبدیل شده است؛ هزینه زندگی در آلانیا نسبت‌به دیگر شهرهای معروف کشور ترکیه بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و ازاین‌رو شما برای آغاز زندگی متفاوت در کشوری غریب نیاز ندارید تا نگران هزینه‌های هنگفت مهاجرت به آلانیا باشد. انتخاب آلانیا برای زندگی مزایا و معایبی دارد که دراین مطلب به بررسی مفصل هرکدام پرداختیم و امیدواریم که شما عزیزان با خواندن دقیق آن‌ها ابتدا با شرایط زندگی در آلانیا آشنا شوید و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید.

سوالات متداول

آلانیا کجاست؟

آلانیا شهری در جنوب کشور ترکیه است که با شهر آنتالیا 135 کیلومتر فاصله دارد و از شمال به رشته کوه‌های توروس، از جنوب به دریای مدیترانه، از غرب به ماناوگات و از شرق به قاضی پاشا متنهی می‌شود.

آب و هوای آلانیا چگونه است؟

آلانیا به واسطه مجاورت خود با دریای مدیترانه، آب و هوایی کاملاً مدیترانه‌ای و شرجی دارد که البته تابستان‌های آن آفتابی و زمستان‌های آن نیز معتدل و بارانی است.

آیا هزینه های زندگی در آلانیا زیاد است؟

خیر؛ یکی‎از مزایا زندگی در آلانیا پایین بودن هزینه‌های زندگی دراین شهر ساحلی است؛ چراکه این شهر در حومه استان آنتالیا قرار دارد و جمعیت آن نیز نسبت‌به شهرهای دیگر ترکیه کم‌تر است.

بهترین راه مهاجرت به آلانیا چیست؟

یکی‌از بهترین راه‌های مهاجرت به آلانیا که شامل تمام شهرهای ترکیه نیز می‎شود، دریافت اقامت از طریق خرید ملک و سرمایه‌گذاری است که روشی آسان و بی‌دردسر تلقی می‌شود.

قوانین حاکم بر خرید ملک در ترکیه چیست؟

شما برای دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک باید طبق قوانین وضع شده عمل کنید که در آن ارزش ملک در شهرهای پرجمعیت باید حداقل 75 هزار دلار و در شهرهای کم جمعیت حداقل 50 هزار دلار باشد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آگهی ها

مقایسه