بهترین منطقه آنتالیا برای زندگی

بهترین منطقه آنتالیا برای زندگی

امروزه کشور ترکیه به‌دلیل شرایط بسیار متفاوتی که نسبت به گذشته پیدا کرده‌است، یکی‌از اصلی‌ترین مقاصد مهاجران ایرانی محسوب می‌شود و شهرهایی چون آنتالیا، استانبول، آنکارا و ازمیر به واسطه آب و هوای مناسب و کیفیت بهتر زندگی بیشترین جمعیت مهاجران را به خود جذب می‌کنند؛ دراین بین بسیاری از کسانی که علاقه‌مند زندگی در ترکیه هستند شهر آنتالیا را برای اقامت دائم خود انتخاب می‌کنند که البته این تصمیم بسیار عاقلانه هم به‌نظر می‌رسد اما نکته مهم‌تری که وجود دارد شناخت بهترین منطقه آنتالیا برای زندگی است.

آنتالیا که قطب گردشگری و اقتصاد کشور ترکیه محسوب می‌شود در نزدیکی سواحل دریای مدیترانه واقع شده و آب و هوایی معتدل و مدیترانه‌ای دارد که در تابستان‌های آن شاهد حضور موج عظیمی از گردشگران و مسافران خارجی به این شهر هستیم؛ با تمام این اوصاف انتخاب بهترین محله آنتالیا برای زندگی بسیار دشوار بوده و لازم است پیش‌از انجام هرکاری کاملاً با این شهر و محله‌های آن آشنا شوید و ما نیز دراین مطلب از هلو هوم سعی کردیم تا بهترین محله های آنتالیا را به شما عزیزان معرفی کنیم.

معرفی شهر آنتالیا

بهترین محله آنتالیا برای زندگی

آنتالیا یکی‌از محبوب‌ترین شهرهای غرب کشور ترکیه برای گردشگران و مهاجران است که نزدیکی سواحل دریای مدیترانه واقع شده و از سمت شمال به شهر بوردور، از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک و از غرب به شهر کورکوتلی منتهی می‌شود؛ آنتالیا شهری توریستی است که قلب اقتصادی ترکیه محسوب می‌شود و بیش‌از 3 میلیون نفر جمعیت دارد که البته این میزان در کل ماه‌های تابستان به‌دلیل حضور حجم زیادی از مسافران، دو تا سه برابر می‌شود.

با کلیک بر روی خرید خانه در آنتالیا، از قیمت روز و مشخصات خانه در آنتالیا باخبر شوید.

آنتالیا برخلاف دیگر شهرهای کشور ترکیه سرعت پیشرفت بیشتری داشته و به‌طورکلی کیفیت زندگی و موقعیت‌های شغلی که دراین شهر وجود دارد سبب شده تا علاوه‌بر گردشگران، مهاجران ایرانی نیز آنتالیا را به‌عنوان یکی‌از مقاصد خود برای زندگی در ترکیه انتخاب کنند؛ این شهر به واسطه جاذبه‌های گردشگری، مناظر طبیعی، هتل‌های لوکس، تفریحات جذاب، آب و هوای مطلوب و فرهنگی غنی توانسته دل تمام مهاجران را ببرد و آن‌ها به یافتن بهترین منطقه آنتالیا برای زندگی ترغیب کند.

بهترین محله آنتالیا برای زندگی

بهترین محله های آنتالیا

همان‌طورکه در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، آنتالیا به دلیل مجاورت با دریای مدیترانه، شهری ساحلی تلقی می‌شود و زیباترین مناظر، تفریحات آبی، هتل‌ها، رستوران‌ها و امکانات رفاهی بی‌نظیری دارد و به همین دلیل محبوب‌ترین مقصد برای مسافران و مهاجران به ترکیه است؛ در نتیجه دراین بخش قصد داریم تا بهترین محله های آنتالیا را به شما عزیزان معرفی کنیم.

  1. لارا

بهترین محله آنتالیا برای زندگی که طولانی‌ترین ساحل شنی را دارد، منطقه لارا است؛ این منطقه از لحاظ موقعیت جغرافیای و امکانات تفریحی جزو بهترین است که برخی از مردمان محلی از این منطقه به‌عنوان مراد پاشا نیز یاد می‌کنند؛ منطقه لارا فاصله کمی تا مرکز شهر و فرودگاه آنتالیا دارد و همین ویژگی باعث می‌شود تا بسیاری‌از گردشگران و مهاجران این منطقه برای سفر یا حتی زندگی انتخاب کنند.

نکته جالب‌تر درباره منطقه لارا این است که مهم‌ترین ایونت‌ها و جشنواره‌های کشور ترکیه در این منطقه برگزار می‌شوند که یکی‌از جذاب‌ترین آن‌ها جشنواره سازه‌های شنی آنتالیا در فصل تابستان است که در محلی روباز برگزار شده و برای شرکت دراین جشنواره می‌توانید بلیط آن را تهیه کنید.

  1. کنیالتی

یکی‌دیگر از بهترین محله های آنتالیا ، منطقه کنیالتی است که فاصله آن تا سواحل زیبای دریای مدیترانه تنها 300 متر است و بهترین مکان برای عاشقان دریا و ساحل است که دوست دارند صبح خود را با دیدن طلوع آفتاب و منظره دریایی شروع کنند؛ منطقه کنیالتی از نظر موقعیت جغرافیایی تقریباً با لارا برابری می‌کند اما اصلی‌ترین تفاوت آن نوساز بودن خانه‌ها دراین منطقه است.

یکی‌از ویژگی‌های کلیدی منطقه کنیالتی وجود دو منظره کوه و ساحل در کنار هم است که کمترین منطقه‌ای در آنتالیا از چنین قابلیتی برخوردار هستند؛ همچنین یکی‌از رویدادهای مهمی که سالانه دراین منطقه برگزار می‌شود، جشنواره موسیقی محلی است و اگر عاشق فرهنگ ترکیه و موسیقی باشید قطعا از شرکت دراین جشنواره نهایت لذت را خواهید برد.

بهترین منطقه آنتالیا برای زندگی

  1. بلک

منطقه بلک که زیبا‌ترین و بهترین هتل‌های لوکس و خانه‌های مجلل را در آنتالیا دارد جزو بهترین محله آنتالیا برای زندگی است؛ این محله مناسب اقامت کسانی است که بودجه بسیار خوبی برای زندگی در ترکیه کنار گذاشته‌اند و قصد دارند تا بخش مدرن شهر آنتالیا را تجربه کنند.

منطقه بلک علاوه بر ساحل شنی بسیار زیبا، مناظر سرسبز و بکری در دل خود دارد که همین امر هر مسافر و مهاجر را به خود جذب می‌کند؛ از تفریحات لوکس دیگری که دراین منطقه به چشم می‌خورد می‌توان به زمین‌های گلف بسیار مناسب و خوب آن اشاره کرد.

  1. کمر

منطقه کمر یکی‌از دنج‌ترین محله های آنتالیا است که به سواحل آرام و بدون هیاهواش معروف بوده و بهترین منطقه برای کسانی است که دوست دارند اوقات فراغت خود را با آرامش کامل در ساحل دریای مدیترانه بگذرانند و آفتاب بگیرند؛ لازم به ذکر است که یکی‌از اصلی‌ترین دلایل خلوتی این منطقه فاصله آن تا مرکز شهر آنتالیا است که معمولاً مسافران برای داشتن دسترسی راحت‌تر این منطقه را انتخاب نمی‌کنند.

بهترین محله آنتالیا برای زندگی

  1. سیده

قدیمی‌ترین و بهترین منطقه آنتالیا برای زندگی ، محله سیده است که جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی بسیار زیادی را در دل خود جای داده؛ این منطقه درعین‌حال که امکانات مدرن موردنیاز برای اقامت مهاجران و مسافران را دارد، بافتی تاریخی و باستانی خود را حفظ کرده تا ساکنان آن بتوانند علاوه‌بر سواحل زیبای این منطقه با گذشته آن نیز آشنا شوند.

برخی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه که کاملاً جنبه تاریخی دارد عبارت‌انداز: معبد آپولو و آتنا، غارهای دو دنسیک، آفی تئاتر قدیمی سیده، موزه باستان شناسی و پارک کوپرولو کانیون.

  1. کالکان

یکی‌از وسیع‌ترین و بهترین محله آنتالیا برای زندگی محسوب می‌شود که طبیعتی بکر و زیبا دارد اما تعداد کمی از مهاجران این منطقه را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند چراکه سکونت دراین منطقه نیازمند پشتوانه مالی بسیار زیادی دارد که البته خانه‌های رویایی و گران قیمت آن منظره‌ای بی‌همتا از دریای مدیترانه برای شما فراهم می‌کنند که هیچوقت فراموش نخواهید کرد.

محله های آنتالیا

  1. کپز

یکی‌از بهترین محله های آنتالیا که از وسعت بسیار زیادی برخوردار بوده و به تازگی به محلی برای سکونت مهاجران تبدیل شده است؛ از آن‌جایی که ساخت و ساز دراین منطقه به تازگی شروع شده، علاوه‌بر جنبه زندگی آن می‌توان به جنبه سرمایه‌گذاری در آن نیز اشاره کرد؛ یکی‌از نکات مهم درباره این منطقه نداشتن ساحل است و همین امر سبب می‌شود تا گردشگران بسیار کمی آن را برای سفر انتخاب کنند اما وجود امکانات رفاهی، مراکز پزشکی بسیار خوب و سیستم حمل و نقل مناسب برای شروع یک زندگی کافی است.

  1. سریک

آخرین منطقه‌ای که قرار است در لیست بهترین منطقه آنتالیا برای زندگی قرار دهیم، محله سریک است؛ این محله که بافتی روستایی دارد مناسب کسانی است که ازاین فضا لذت می‌برند و خواستار یک زندگی آرام و دور از شلوغی شهر هستند؛ یکی‌از ویژگی‌های جذاب این منطقه وجود دریا و جنگل‌های بکر در کنار یکدیگر است و همین امر سبب می‌شود تا شما دوری از شهر را به‌هیچ عنوان احساس نکنید.

کدام محله مناسب‌تر است؟

بهترین منطقه آنتالیا برای زندگی

آنتالیا به واسطه داشتن سواحل دریای مدیترانه و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیاد خود، یکی‌از بهترین شهرهای توریستی و اقامتی کشور ترکیه محسوب می‌شود اما این موضوع که بهترین منطقه آنتالیا برای زندگی کدام است، کاملاً به بودجه و شرایط شما بازمی‌گردد و این شما هستید که براساس سلیقه و نیاز خود می‌توانید از بین تمام محله های آنتالیا مناسب‌ترین مورد را انتخاب کنید؛ امیدواریم که با خواندن این مقاله بتوانید بهترین محله آنتالیا برای زندگی را بشناسید.

سوالات متداول

بهترین منطقه آنتالیا برای زندگی کدام است؟

آنتالیا شهری با مناطق گوناگون است که هریک ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و نمی‌توان یک مورد را به‌طور قطعی به‌عنوان بهترین انتخاب کرد اما می‌توان به بهترین مناطق آن اشاره کرد که عبارت‌انداز: لارا، بلک، کالکان، کپز، کنیالتی، سیده، کمر و سریک.

کدام منطقه آنتالیا فاصله کمتری تا سواحل دریای مدیترانه دارد؟

نزدیک‌ترین منطقه‌ای که می‌توانید تا سواحل دریای مدیترانه پیدا کنید، محله کنیالتی است که حدوداً 300 متر تا ساحل و دریا فاصله دارد و تقریباً مرکز شهر آنتالیا نیز محسوب می‌شود.

دورترین و خلوت‌ترین منطقه آنتالیا کجاست؟

همه مناطق آنتالیا به فاصله 5 دقیقه تا یک ساعت نسبت به مرکز شهر قرار دارند که دورترین و خلوت‌ترین منطقه‌ای می‌توان از آن نام برد، محله سیده است که با مرکز شهر آنتالیا تقریباً 78 کیلومتر فاصله دارد.

 

بیشتر بخوانید:

مقایسه آگهی ها

مقایسه