اماکن گردشگری و تفریحی آلانیا ترکیه

alanya ziba

اماکن گردشگری و تفریحی آلانیا ترکیه

یکی از شهرهای زیبا و توریستی ساحلی در جنوب ترکیه، آلانیا است که گردشگران بسیاری را به علت طبیعت بسیار زیبا و هتل ها و رستوران های متنوع و سواحل امن و زیبایش به خود جذب کرده.

آلانیا جزیی از استان آنتالیا است که از شمال به رشته کوه های توروس و از جنوب به دریای مدیترانه و از شرق به قاضی پاشا و از غرب به ماناوگات و سیده ختم می شود.

آلانیا در گذشته قسمتی از امپراتوری ایران بوده  که بعدا زیر سلطه یونانی ها و رومی ها رفت و در دوره امپراتوری روم شرقی لقب کوه زیبا را به این منطقه دادند. این شهردر زمان پادشاهی علاءالدین کی قباد، که از پادشاهان سلجوقی بوده اهمیت سیاسی فراوانی در منطقه پیدا کرد و به دنبال نام این پادشاه  نام شهر به «علائیه» تغییر یافت. جاذبه های دیدنی و تاریخی بسیاری از زمان سلطان کیقباد در آلانیا باقی مانده است. ازجمله: کارخانه کشتی سازی و قلعه آلانیا و برج قرمز. امپراتوری عثمانی در سال 1471 میلادی این شهر را فتح کرد.

گردشگری آلانیا

آلانیا یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه است که اماکن تاریخی و گردشگری بسیاری دارد و همه ساله توریست های زیادی از سراسر دنیا به سمت آن جذب می شوند. بیشترین گردشگران از کشورهای آلمان , دانمارک , کشورهای اسکاندیناوی و روسیه وارد این شهر می شوند. آلانیا به علت داشتن سواحل ماسه ای و آب وهوای مدیترانه ای، درآمد بالایی را از بخش گردشگری به خود اختصاص داده.

در نگاه اول به آلانیا، قلعه سلجوقی که از آثار باقی مانده از سده سیزدهم و سلطان علاءالدین کی قباد است به چشم میخورد که یکی از قدیمی ترین قلعه های دنیاست.

این قلعه اماکنی چون: کلیسای آیا یورگی ، مسجد سلطان سلیمان قانونی ، حمام سلجوقی ، اماکن باستانی ، آرامگاه سیتی زینب کاخ سلطان علاء الدین ، آب انبارهای کوچک و بزرگ ، فانوس دریایی و زندان را در برگرفته. یکی دیگر از اماکن تاریخی آلانیا، برج هشت ضلعی تاریخی کیزیل کوله است که زیبایی منحصر به فردی دارد. از دیگر اماکن زیبای این شهر می توان به غار فسفری که محل اسارت زنان توسط دزدان دریایی بوده است اشاره کرد. همچنین غار داملاتاش، غار دختران و غار عشاق.

کنار این غار، موزه مردم شناسی قراردارد که بسیاری از توریست ها علاقه به بازدید از آن دارند. در قسمت شرق آلانیا تفرجگاه دیم چای قراردارد که رستوران های بسیاری شبیه به درکه و دربند دارد که بسیاری از ایرانی ها و همچنین افراد اروپایی علاقه به گذران زمان در آنجا دارند. ساحل کلئوپاترا هم یکی از سواحل بسیار زیبا و معروفی است که بسیاری از افراد از آن دیدن میکنند و زمان قابل توچهی برای بازی و شنا و آفتابگرفتن در آنجا می گذرانند.

 در طول ساحل آلانیا، رستوران و مغازه های متنوعی به چشم می خورد، همچنین آلانیا دارای مراکز فروش صنایع دستی، پوشاک و محصولات چرمی، جواهرآلات، بوتیکا و فروشگاههای متنوع لباس و … است.

مقایسه آگهی ها

مقایسه