آلانیا بهتر است یا آنتالیا؟

آلانیا بهتره یا آنتالیا

آلانیا بهتر است یا آنتالیا؟

در این مطلب به یکی از سوالات پر تکرار مخاطبین Hello Home که قصد مهاجرت به جنوب ترکیه را دارند پاسخ می دهیم با ما همراه باشید.

برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید این دو شهر را از لحاظ آب و هوا، منطقه جغرافیایی و جاذبه های گردشگری مقایسه کرد در انتها این سلیقه و علایق شماست که بهترین را انتخاب می کند.

مقایسه آب و هوایی شهر آلانیا و آنتالیا

آب و هوای آلانیا در بیشتر روزهای سال گرم و معتدل است و در فصل زمستان بارندگی بیشتری دارد. گرمترین ماه سال در آلانیا ماه آگوست و سردترین ماه ژآنویه می باشد. بهترین ماه های سال از نظر آب و هوا در این شهر ماه های مارس، آپریل، می، ژوئن، جولای، سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر می باشد.

در شهر آنتالیا آب و هوا بطور کلی مدیترانه ای و معتدل است بطوریکه تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و بارانی دارد. میانگین هوا در تابستان بین 30 تا 35 درجه و در زمستان 9 تا 15 درجه است، بادهای شمال شرقی و نسیم خنک دریا، گرمای تابستان های این شهر را قابل تحمل کرده است. زمستان های این شهر با بارندگی زیاد برای تفریحات ساحلی و آبی مناسب نیست می توان گفت در کل شرایط آب و هوایی آلانیا و آنتالیا بسیار به هم نزدیک می باشد.

موقعیت جغرافیایی

آلانیا در 135 کیلومتری آنتالیا واقع شده که از سمت شمال با رشته کوه تروس، از سمت جنوب به دریای مدیترانه و از شرق به قاضی پاشا ختم می شود این شهر یکی از زیباترین و پر طرفدارترین شهرهای ترکیه می باشد که بسیار مورد توجه گردشگران خصوصا گردشگران اروپایی واقع شده است.

علاوه بر آب و هوایی مدیترانه ای، سواحل زیبا، طبیعت چشم نواز، مکان های باستانی و مراکز خرید آن موجب جذب توریست در این شهر شده است. بطوریکه در فصل های توریستی جمعیت این شهر بالای 2 برابر برآورد می شود.

آنتالیا از سمت غرب به شهر کورکوتلی از سمت شرق به شهر سریک، از شمال به بوردور و از جنوب به دریای مدیترانه منتهی می شود. آنتالیا یکی از شهرهای پرجمعیت ترکیه است که بیشتر درآمد مردم از صنعت توریسم می باشد، هتل های متعدد لوکس در کنار سواحل زیبای مدیترانه، مراکز خرید و تفریحات ساحلی در آنتالیا موجب شده تور شهر آنتالیا یکی از بهترین تورهای توریستی جهان به حساب بیاید.

فاصله آلانیا تا آنتالیا

آلانیا در 135 کیلومتری شرقی آنتالیا واقع شده است بعد از گذراندن مناطق بلک (BELEK) ، سیده و ماناوگات به آلانیا خواهید رسید در صورتکیه قصد سفر به آلانیا را دارید هم از طریق فرودگاه آنتالیا و ترانسفر خصوصی و هم از طریق فرودگاه قاضی پاشا که در 35 کیلومتری آلانیا واقع شده است میتوانید به این شهر سفر کنید.

جاذبه های گردشگری آلانیا و آنتالیا

هر دو شهر آلانیا و آنتالیا جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی متنوع بسیاری را در خود جای داده اند.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه